Replise Poland przygotowało raport dotyczący treści publikowanych w Internecie na temat projektu Denko od początku 2012 do połowy 2013 roku. Wyniki badania potwierdzają obecność wyraźnego trendu pojawiającego się w wypowiedziach Internautek – w I półroczu 2013 roku nastąpił wzrost liczby wzmianek o 300% w stosunku do I półrocza 2012 roku.
Cechy projektu?
Główny wniosek uzyskany dzięki analizie User Generated Content (przeprowadzonej przez Replise) był znaczący wzrost ilości wypowiedzi. W pierwszej połowie 2012 roku opublikowano 3173 wzmianki na ten temat, w drugiej połowie tego roku ich liczba wzrosła niemal dwukrotnie – do 6202 wzmianek, a w pierwszej połowie 2013 do niemal 9000, co daje prawie 300% wzrostu aktywności użytkowników na przestrzeni 6-ciu miesięcy. Natężenie dyskusji również istotnie zwiększało się pod koniec i na początku miesiąca, co jest dowodem cykliczności zjawiska. Popularność Denka znalazła swoje odzwierciedlenie również w nowopowstałych zwrotach, takich jak: wydenkowany kosmetyk, denkować czy zdenkowany.
Zobacz również
Badanie przygotowane przez Replise Poland obejmowało analizę ilościową i jakościową wyłącznie informacji na temat projektu Denko i działań z nim powiązanych. Analizie poddano treści publikowane przez internautów pojawiające się w ramach różnych kanałów komunikacji w Internecie. Najwięcej informacji na temat projektu Denko pojawiło się na blogach – 48,4% wszystkich wzmianek, następny w kolejności popularności był Facebook (24,2%) oraz fora internetowe (17,7%). Publikowano także informacje za pośrednictwem portali video sharingowych (6,5%) i Twittera (3,2%).
Cechy wypowiedzi
Wzmianki publikowane na temat projektu charakteryzował powtarzający się schemat: wstęp wraz z informacją na temat nazwy miesiąca, którego dotyczy projekt, zdjęcia pustych opakowań po produktach oraz informacje o kosmetyku. Użytkowniczki dzieliły produkty pod względem jego typu i działania, np. pielęgnacyjne i kolorowe lub do twarzy i do ciała. Zestawiano ze sobą wszelkiego rodzaju kosmetyki z różnych półek cenowych – te same wpisy zawierały prezentacje i recenzje zarówno produktów ekskluzywnych, jak i dyskontowych (tych mniej lub bardziej znanych i powszechnych). We właściwościach, internauci najczęściej wspominali o zapachu, konsystencji, cenie (często ze wskazaniem na promocję), pojemności, wydajności, opakowaniu, informacji od producenta, a także miejscu zakupu kosmetyku.
Na podstawie wniosków uzyskanych z analizy, analitycy Replise Poland przygotowali tzw. dekalog denkowiczek, który przedstawił najważniejsze informacje związane z zachowaniami konsumentów i został stworzony na podstawie wypowiedzi internautów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing