„Bezpieczeństwo dzieje się teraz” – zgodnie z tym hasłem projekt „Jak Jeździsz” promuje odpowiedzialne i kulturalne zachowania na drodze. Jest skierowany do szerokiej grupy odbiorców i przedstawia problem tak, jak nikt wcześniej – zamiast straszyć pokazuje, że lekcja odpowiedzialności na drodze nie musi być nudna.
– To dla nas ogromne wyróżnienie! Poprzez nasz projekt pokazujemy, że bezpieczeństwo na drodze to część nowoczesnego lifestyle’u, dokładnie tak samo jak dbanie o środowisko. Dzisiaj modą coraz częściej staje się bycie człowiekiem odpowiedzialnym i to jest ten trend, który chcemy wspierać i rozwijać – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Santander Bank Polska.
Zobacz również
Komunikacja „Jak Jeździsz” prowadzona jest przede wszystkim w mediach społecznościowych i przez organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a „Jak Jeździsz” internauci kilka razy w tygodniu otrzymują merytoryczne porady oraz aktualne informacje drogowe. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, przekazywane są wskazówki dotyczące m. in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji czy wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.
– Chcemy pokazać, że właściwa postawa za kółkiem może być fajnym, atrakcyjnym wzorcem zachowania, także wśród młodych ludzi. Dążymy do stworzenia największej w kraju społeczności ostrożnych i kulturalnych kierowców, szanujących się wzajemnie i poruszających się po drogach bezpiecznie – mówi Kuba Giermaziak, kierowca wyścigowy i ambasador projektu „Jak Jeździsz”.
Profil „Jak Jeździsz” na Facebooku obserwuje ponad 120 tysięcy osób. Zasięg fanpage’a w ubiegłym roku wyniósł aż 29 milionów – dzięki czemu jest jednym z największych profili zajmujących się bezpieczeństwem drogowym w Polsce. Za pomysł kreatywny i komunikację projektu odpowiada agencja BSS Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Cieszy nas, że projekt skupiony na poprawie bezpieczeństwa wśród społeczności lokalnych został doceniony na arenie europejskiej. Każdego dnia ogromne zaangażowanie użytkowników fanpage’a „Jak Jeździsz” utwierdza nas w przekonaniu, jak ważna i potrzebna jest edukacja z zakresu bezpieczeństwa i kultury jazdy. Docenienie przez ekspertów z branży PR jest potwierdzeniem jakości naszych działań – mówi Agnieszka Sakowicz, managing director BSS Group.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Merytorycznego wsparcia projektowi udziela Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego – koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych, działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.