UX Poland to wydarzenie, które od lat integruje i stymuluje do rozwoju międzynarodową branżę UX (od ang. user experience). Jest też źródłem inspiracji dla polskich przedsiębiorców do wdrażania rozwiązań z zakresu projektowania doświadczeń. Podczas pięciu poprzednich edycji na konferencji spotkało się prawie 1,5 tysiąca uczestników, a wykłady poprowadziło ponad 120 prelegentów z 13 krajów.
Organizatorzy konferencji, warszawski UseLab, za cel stawiają sobie zaproszenie do Polski jak największej liczby najważniejszych ekspertów z całego świata i stworzenie miejsca, w którym rodzimi specjaliści będą mogli ich poznać, wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat dynamicznie zmieniającej się branży.
Zobacz również
W tym roku program konferencji został wydłużony o dodatkowy dzień, na który zaplanowano Experience Showroom – serię skondensowanych, kilkunastominutowych wystąpień, w których praktycy z Polski i ze świata przedstawią wdrożone rozwiązania z zakresu UX. To nowa formuła, pozwalająca uczestnikom poznać prawdziwe wyzwania i sposoby ich rozwiązywania w praktyce, nie tylko w teorii.
Dwa kolejne dni wypełnione będą warsztatami, podczas których zainteresowani będą mogli swobodnie dzielić się doświadczeniami. Największy nacisk położony zostanie na praktykę, pożyteczną wiedzę, omawianie konkretnych, gotowych do wdrożenia rozwiązań.
Na ostatni dzień konferencji zaplanowano serię dziewięciu inspirujących wykładów, ukazujących międzynarodowe trendy w branży UX. Wśród prelegentów znajdą się specjaliści ze wszystkich kontynentów, między innymi Michael Smuga z Microsoft, Matt Lee z Booking.com, czy Nathan Shedroff z California College of the Arts.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Konferencja będzie się odbywać pod hasłem Experience Everywhere, podkreślając tym samym coraz bardziej widoczny na świecie trend: podczas, gdy większość usług ulega digitalizacji, projektowanie doświadczeń przenosi się z trybu online do świata rzeczywistego, skupiając się na doświadczeniach ludzi (Human Experience). Specjaliści wieszczą wręcz nadejście ery ekonomii doświadczenia (exponomy), w której o przewadze konkurencyjnej firm nie decyduje już tylko innowacyjność, czy najlepsza cena, ale pozytywne wrażenia zarówno klienta, jak i pracowników. Dzięki tak uniwersalnemu ujęciu tematu, konferencja UX Poland 2015 jest wydarzeniem ważnym nie tylko dla branży, ale przede wszystkim dla przedsiębiorców, projektantów i szeroko pojętego sektora publicznego, prezentując im realne korzyści, jakie może im przynieść inwestycja w projektowanie doświadczeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerami konferencji UX Poland 2015 są m.in. Microsoft, Kina’ole, UXPin, Brand24 oraz UXeria. Wydarzenie rozpocznie się 20 kwietnia i potrwa do 23 kwietnia 2015 roku. Program wydarzenia i bilety są dostępne pod adresem.