TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Promocja jednej marki Kompanii Piwowarskiej = 235 miejsc pracy

493 mln złotych i prawie 3 tysiące miejsc pracy – tak wpływ lidera branży piwowarskiej na branżę marketingową oceniają analitycy Ernst & Young w raporcie „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę”. Ten wpływ może być jeszcze większy dzięki wprowadzonym innowacjom.
O autorze
2 min czytania 2013-02-19

Kompania Piwowarska to lider branży piwowarskiej i – jak podaje ranking przygotowany pod koniec 2012 roku przez miesięcznik „Rynek Spożywczy” i portalspozywczy.pl – największa firma spożywcza w Polsce. Nic dziwnego, że oddziałuje na całe branże gospodarki, takie jak rolnictwo, sektor opakowań czy transport. Sporo na działalności KP zyskuje też branża marketingu i mediów.

Jak wynika z raportu Ernst & Young, Kompania Piwowarska w 2010 roku wydała na marketing i reklamę 493 mln zł. Wydatki KP obejmują głównie przygotowanie i wdrażanie kampanii reklamowych, zakup powierzchni reklamowej oraz pracę agencji i domów mediowych. Kompania Piwowarska ma zatem wpływ nie tylko na zatrudnienie specjalistów ds. marketingu we własnej firmie, ale też w organizacjach, które czerpią zyski z jej działalności. Okazuje się również, że w skali całego kraju dzięki KP i jej browarom pracę w marketingu znajduje 2 830 osób.

Jeśli zatrudnienie pośrednie generowane w branży przez KP podzielić przez liczbę marek należącą do portfolio firmy, okaże się, że w promocję jednej marki zaangażowanych jest około 235 osób! Dlatego każda innowacja produktowa i marketingowa wiąże się z zatrudnianiem dodatkowych osób zarówno w samej KP, jak i we współpracujących agencjach.

Rok 2012 był dla Kompanii Piwowarskiej rekordowy pod względem innowacji – wprowadzono ich aż 11! Firma rozszerzyła portfolio o nowe marki (Książęce) i kategorie (LECH Shandy, czyli miks piwa z lemoniadą), jak również kolejne warianty i smaki istniejących marek (Żubr Ciemnozłoty, Tyskie Klasyczne oraz Redd’s Cranberry, Redd’s Grapefruit-Pineapple). Do tego dochodzą innowacje w zakresie opakowań (butelka Easy Grip™, Tyskie z tanka). Jeśli zaś uwzględnimy niekonwencjonalne pomysły na reklamę i promocję piw KP, takie jak ogromna kampania „5 Stadion” czy akcja rekomendacyjna LECHA Shandy w nadmorskich miejscowościach, przeprowadzona przez pracowników biurowych firmy, okaże się, że miniony rok obfitował w gorące i wręcz przełomowe wydarzenia marketingowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W ubiegłym roku nasililiśmy nasze działania w zakresie innowacji marketingowych i wzbogacenia naszego portfela o nowe marki, smaki i kategorie. Na rok 2013 również mamy ambitne plany. Musimy utrwalić zeszłoroczne innowacje, a na dodatek szukać będziemy nowych pomysłów, gdyż w obecnych czasach to właśnie nowatorskie myślenie o kategorii daje przewagę rynkową. Cieszymy się, że nasze pomysły mają tak duży wpływ na polską gospodarkę i branżę medialno-reklamową – mówi Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska bezpośrednio daje pracę ok. 3200 osobom, jednak będąc nabywcą i dostawcą towarów i usług, w skali całej Polski wpływa na zatrudnienie 65 000 ludzi, czyli populacji miasta wielkości Stalowej Woli, Leszna czy Kędzierzyna-Koźla. Większość z tych miejsc pracy (33 300) jest związanych z zaopatrzeniem, m.in. z marketingiem, na pozostałą część składają się pracownicy sektora detalicznego (9 800) i branży gastronomicznej (19 000).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raport „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę” jest częścią badania przeprowadzonego w 2011 roku przez Ernst & Young i Regional Policy Research na zlecenie Grupy SABMiller Europe. Całe badanie dotyczyło znaczenia produkcji i sprzedaży jej piwa. Analizą objęto 10 krajów: Czechy, Węgry, Włochy, Holandię, Polskę, Rumunię, Rosję, Słowację i Wielką Brytanię. Badanie skupiało się na gospodarczym znaczeniu SABMiller w Europie i Rosji, wpływie browarów Grupy na regiony, w których są one zlokalizowane, oraz na polityce w dziedzinie przedsiębiorczości społecznej i zrównoważonego rozwoju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełna wersja raportu jest dostępna pod tym adresem.