Prosty sposób na zwiększenie ruchu na stronie

Światowa organizacja GS1, działająca w 112 krajach, w tym również w Polsce, przygotowała raport na temat wpływu numeru GTIN na sprzedaż w internecie.
O autorze
1 min czytania 2017-07-11

Z dokumentu wynika, że dzięki implementacji standardu GS1 SmartSearch witryna internetowa zyskuje zwiększenie liczby użytkowników, zwiększenie liczby odsłon i zmniejszenie współczynnika odrzuceń.

„Każda standaryzacja zwiększa efektywność w osiąganiu zamierzonego celu. Nie ma potrzeby przekonywać nikogo, że obecność w Google jest kluczowa dla krwioobiegu każdego współczesnego biznesu, szczególnie tego spod znaku „e”. Obligatoryjne numery GTIN, które mają unormować obecność produktu w usługach promowanych przez Google, to po prostu następny, całkowicie zrozumiały i ewolucyjny krok. W tym kontekście należy się cieszyć, że polski oddział GS1 tak prężnie i skutecznie pomaga e-przedsiębiorcom w sprostaniu nowym wymaganiom. Coś, co jeszcze kilka lat temu było dowolnością, dziś staje się obligatoryjne. Zawsze w takim przypadku chaos towarzyszący zmianie na pewien czas wstrzymuje skuteczność wdrożeń. Na szczęście w przypadku GS1 SmartSearch mamy od początku klarowną sytuację.” – komentuje raport Mariusz Wesołowski, ekspert ds. e-commerce, współautor Biblii e-biznesu.

Do pilotażowego wdrożenia standardu GS1 SmartSearch zgłosiło się kilkanaście polskich sklepów internetowych, a do badania zostało wyselekcjonowanych pięć z nich. Kluczem do wyboru sklepów była ich różnorodność pod względem branży, wielkość, struktura ruchu czy oprogramowania.

Reprezentowane kategorie produktowe:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • odzież i obuwie,
  • artykuły spożywcze,
  • kosmetyki,
  • artykuły dla dzieci,
  • meble.

Efekty wdrożenia GS1 SmartSearch zaskoczyły nawet właścicieli sklepów. Uzyskano bowiem m.in. wzrost liczby odwiedzających o 240% przy zmniejszonym o 12% współczynniku odrzuceń.

„14 lutego br. Google wprowadziło wymóg oznaczania produktów dostępnych w sklepach on-line numerem GTIN, który do tej pory kojarzył się głównie z kodami EAN i sprzedażą stacjonarną. Jako agencja content marketingowa dobrze wiemy, jak ważne w internecie są precyzja opisu i wysoka pozycja w wyszukiwarce. W handlu on-line przekłada się to wprost na wyższą sprzedaż. Jak można ją sobie zapewnić? Rozwiązaniem jest nowy standard opisu produktu – GS1 SmartSearch, który opiera się o rozwiązanie Schema.org stworzone przez Google” – mówi Ewa Guzek, senior project manager, Skivak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przeprowadzone przez nas w Polsce badanie i jego efekt potwierdzają wyniki analiz dokonywanych przez GS1, np. we Francji. Działanie w globalnej organizacji oraz współpraca z Google pozwala nam oceniać trendy i działania w branży e-commerce z perspektywy wielu rynków, a to z kolei przynosi korzyści lokalnemu rynkowi sklepów internetowych w Polsce” – komentuje Magdalena Wałęsiak- -Krasoń, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały raport na temat wdrożenia GS1 SmartSearch oraz szczegółowe dane projektu znajdują się → tutaj.