Twórcy kampanii pt. „Drive like a woman” (pol. Prowadź auto jak kobieta), zrealizowanej przez stowarzyszenie Victimes & Citoyens we Francji, wykorzystała treści publikowane na platformie X (wcześniej: Twitter), aby pokazać, że panie stwarzają na drogach znacznie mniej zagrożenia, niż panowie.
Zobacz również
Na przekór stereotypowi, według którego kobieta-kierowca to kierowca z mniejszymi umiejętnościami niż jej męski odpowiednik, bohaterki spotu „Drive like a woman” udowadniają, że dzięki nim na drogach jest bezpieczniej. Jak wynika z licznych raportów publikowanych przez organizacje zajmujące się tematem bezpieczeństwa na drodze, aż 84% śmiertelnych wypadków drogowych we Francji w 2022 roku spowodowali mężczyźni.
Jakby na przekór tym statystykom, na platformie X bez trudu można znaleźć szereg prześmiewczych i seksistowskich postów dotyczących obecności kobiet za kierownicą. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwarki frazę „Drive like a woman”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: Facebook
PS „MemorialRoute”: cyfrowy hołd dla ofiar wypadków drogowych w mapach Google’a
W Google Maps ruszył projekt pozwalający upamiętnić ofiary wypadków drogowych i przyczynić się do poprawy poziomu bezpieczeństwa na ulicach. To „MemorialRoute”, który z Hiszpanii rozprzestrzenił się na cały świat.