„Prowadź auto jak kobieta” – zachęca kampania stowarzyszenia Victimes & Citoyens

„Prowadź auto jak kobieta” – zachęca kampania stowarzyszenia Victimes & Citoyens
Francuskie stowarzyszenie Victimes & Citoyens postanowiło walczyć ze stereotypem, według którego kobiety są gorszymi kierowcami. W kampanii „Drive like a woman" przekonuje, że większość wypadków drogowych we Francji powodują... mężczyźni.
O autorze
1 min czytania 2024-05-27

Twórcy kampanii pt. „Drive like a woman” (pol. Prowadź auto jak kobieta), zrealizowanej przez stowarzyszenie Victimes & Citoyens we Francji, wykorzystała treści publikowane na platformie X (wcześniej: Twitter), aby pokazać, że panie stwarzają na drogach znacznie mniej zagrożenia, niż panowie.

Na przekór stereotypowi, według którego kobieta-kierowca to kierowca z mniejszymi umiejętnościami niż jej męski odpowiednik, bohaterki spotu „Drive like a woman” udowadniają, że dzięki nim na drogach jest bezpieczniej. Jak wynika z licznych raportów publikowanych przez organizacje zajmujące się tematem bezpieczeństwa na drodze, aż 84% śmiertelnych wypadków drogowych we Francji w 2022 roku spowodowali mężczyźni.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakby na przekór tym statystykom, na platformie X bez trudu można znaleźć szereg prześmiewczych i seksistowskich postów dotyczących obecności kobiet za kierownicą. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwarki frazę „Drive like a woman”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: Facebook

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „MemorialRoute”: cyfrowy hołd dla ofiar wypadków drogowych w mapach Google’a

W Google Maps ruszył projekt pozwalający upamiętnić ofiary wypadków drogowych i przyczynić się do poprawy poziomu bezpieczeństwa na ulicach. To „MemorialRoute”, który z Hiszpanii rozprzestrzenił się na cały świat.