„MemorialRoute”: cyfrowy hołd dla ofiar wypadków drogowych w mapach Google’a

„MemorialRoute”: cyfrowy hołd dla ofiar wypadków drogowych w mapach Google’a
W Google Maps ruszył projekt pozwalający upamiętnić ofiary wypadków drogowych i przyczynić się do poprawy poziomu bezpieczeństwa na ulicach. To „MemorialRoute”, który z Hiszpanii rozprzestrzenił się na cały świat.
O autorze
2 min czytania 2024-04-02

Co zrobić, aby widocznie ograniczyć liczbę wypadków drogowych, a przy tym podnieść świadomość kierowców dotyczącą bezpieczeństwa za kierownicą? Google Maps zdecydował się na „terapię wstrząsową”, czyli projekt pt. „MemorialRoute”.

Akcję promuje także spot, w którym prezentowane są dotychczasowe działania związane z projektem i wspominane niektóre ofiary wypadków drogowych.

W „MemorialRoute” chodzi o to, aby uświadomić użytkownikom dróg na całym świecie, jak wiele osób ginie każdego dnia pod kołami aut. W tym celu wykorzystano mapy Google, na których każdy może zaznaczyć miejsce, w którym inna osoba straciła życie w wypadku drogowym. Początkowo akcja obejmowała swoim zasięgiem jedynie Hiszpanię, jednak dziś „MemorialRoute” to projekt międzynarodowy, a jego twórcy zachęcają do udziału osoby prywatne i organizacje pozarządowe z każdego zakątka świata.

Bezpieczeństwo – nie tylko w Światowym Dniem Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych

Przedsięwzięcie narodziło się w związku ze Światowym Dniem Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych, który co roku przypada w trzecią niedzielę listopada. Zasady jego działania są proste:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • wystarczy otworzyć Mapy Google i skorzystać z funkcji „dodaj miejsce”,
  • następnie oznaczyć na nich miejsce, w którym doszło do wypadku,
  • i już – niebezpieczne miejsce zostało oznaczone na mapie, inni kierowcy ostrzeżeni, a pamięć ofiar wypadków – wspomniana.

Oznaczać może każdy – a więc zarówno bliscy ofiar, chcący wspomnieć w ten sposób krewnych i przyjaciół, jak i ci, którzy po prostu pragną przyczynić się do poprawy poziomu bezpieczeństwa na drogach w swoich krajach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak tłumaczą pomysłodawcy akcji, hiszpańskie Stowarzyszenie Pomocy i Poradnictwa dla Ofiar Wypadków Drogowych Stop Accidentes, projekt powstał z co najmniej dwóch powodów. Pierwszym z nich jest potrzeba uhonorowania i wspominania osób, które straciły życie w wypadkach drogowych. Drugi, o znacznie szerszym zasięgu, to potrzeba podjęcia aktywnych działań mających na celu zapobieganie podobnych tragedii w przyszłości.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: YouTube

PS Nowa funkcjonalność dla pasażerów PKP Intercity! W Google Maps pojawiła się funkcja „Kup bilet”

Pasażerowie PKP Intercity, którzy używają aplikacji Google Maps, mogą już skorzystać z opcji łatwego przekierowania na stronę przewoźnika. Funkcja ta była już wcześniej wprowadzona w aplikacji Jakdojade i spotkała się z pozytywnym przyjęciem podróżnych. Współpraca z Google Maps to kolejny krok przewoźnika, który stale rozwija sieć sprzedaży o kolejnych partnerów. 

PS2 Volkswagen wprowadza innowację w Australii. Chce w ten sposób ratować kangury

Marka samochodów Volkswagen wprowadza do swoich aut jeżdżących po australijskich drogach nowe udogodnienie. Mowa o roobadge, czyli specjalnym czujniku, który ma zmniejszać ryzyko wypadków samochodowych z udziałem kangurów.