Do tegorocznej XVII. edycji konkursu SKM SAR Effie Awards zostały zgłoszone 194 kampanie w 24 kategoriach. Ponad 110 jurorów, specjalistów z dziedziny komunikacji marketingowej z branż odpowiadających kategoriom konkursowym oceniło zgłoszone projekty w trzech etapach. Podczas pierwszego etapu Jurorzy wspólnie analizowali zgłoszenia, kolejny etap to głosowanie online, finalnie podczas obrad nastąpił wybór nominacji i przyznanie nagród najlepszym.
„W tym roku jury spośród 194 zgłoszonych prac wyłoniło 79 zasługujących na nominacje. To podobny procent prac nominowanych co w latach ubiegłych. Najwięcej bo 7 nominacji przyznano w kategorii Long Term, a po 5 w kategoriach: Żywność, Telekomunikacja, Bankowość, Dobra konsumenckie, Brand Experience, oraz 4 nominacje w kategorii Branded content.” – mówi Anna Zimecka Project Director SKM SAR.
Zobacz również
SAR Effie Awards jest globalnym konkursem nagradzającym efektywną komunikację marek na rynku wyróżniającą się poprzez skuteczne i unikalne działania komunikacyjne, które wpływają na wysokie wyniki biznesowe. Jury Effie Awards, podzielone na siedem grup eksperckich, obradowało pod przewodnictwem Anny Jakubowski, Dyrektor Generalnej Coca-Cola Poland Services odpowiedzialnej za Polskę oraz kraje bałtyckie. Kampanie były oceniane w 4 obszarach: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2016 nastąpi w trakcie Gali 24 października 2016 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
Konkursu Effie Awards organizowany w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR nagradza efektywność działań komunikacyjnych marek, które przekładają się na ponadprzeciętne wyniki w biznesie. Pełna lista jurorów oraz informacje o konkursie dostępne są na stronie www.effie.pl.
Konkurs wspierają Sponsorzy i Partnerzy:
Radio Zet, TVN, Onet, AMS, Facebook, New Age Media, Premium TV TVN, IMS sensory media, Gemius AdReal, Samsung, Siskin, Nespresso i Kukbuk. Patronat nad wydarzeniem objęli: Radio Zet Chilli, Monitor Magazine, Forbes, Book Of Luxury, Business Insider Polska i Wirtualnemedia.pl.
Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW. Patronem głównym konkursu i gali jest Konfederacja Lewiatan.