TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 5 [ANALIZA]

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 5 [ANALIZA]
Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj kolejną część analizy blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto.
O autorze
5 min czytania 2024-10-30

Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj krótką analizę blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. 

Zespół Elephate w najnowszym raporcie „Ranking blogów w e-commerce, edycja 2024” przeanalizował aż 524 sklepy z 32 branż. 

W cyklu artykułów przyjrzymy się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny.

W części piątej przeanalizujemy blogi z następujących kategorii:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów 

Przekonaj się, za co warto wyróżnić blogi e-commerce marek wOkularach, inFakt, Rainbow i extradom.pl.

Okulary i soczewki

Marka wOkularach na swoim blogu porusza tematy związane z doborem rodzaju i kształtu okularów, ciekawostkami i trendami w branży optycznej, a także zdrowiem – szczególnie pod kątem wad wzroku. Poza dostarczaniem czytelnikom istotnych informacji oraz porad artykuły są ściśle powiązane z asortymentem marki, dzięki czemu niejednokrotnie mogą ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji zakupowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za to należą się brawa:

  • Wpisy konstruowane są w zgodzie z dobrymi praktykami SEO i content marketingowymi – artykuły mają odpowiednią strukturę nagłówków, w których umieszczono frazy kluczowe.
  • Budowanie relacji z użytkownikiem odbywa się na poziomie każdego wpisu poprzez właściwie poprowadzone linkowanie wewnętrzne, w ramach którego zarówno w treści, jak i w sekcji „zobacz także” na końcu proponujemy czytelnikowi powiązane tematyczne treści. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że zostanie on dłużej na stronie. Wsparcie sprzedaży odbywa się poprzez śródtekstowe odnośniki do kategorii produktowych zakotwiczone w anchor tekstach oraz sekcjach z rekomendowanymi produktami.
  • Znajdujące się na blogu artykuły posiadają datę publikacji oraz spis treści, co ułatwia użytkownikowi nawigację po tekście oraz pozwala zweryfikować aktualność publikacji. Mało tego, do tekstów mieszczących się w kategoriach FAQ i Porady dodano autora, a po przejściu na dedykowaną mu podstronę możemy dowiedzieć się, że jest on optykiem z długoletnim stażem. Zastosowanie takiego zabiegu zwiększa zaufanie użytkownika do wpisów, ale wpływa również na ogólną wiarygodność marki.

To warto poprawić: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Na podstronie konkretnej kategorii treści brakuje description – z perspektywy SEO warto uzupełnić ten element o merytoryczny i unikatowy tekst, który zachęci użytkownika do kliknięcia i zapoznania się z treścią. W innym wypadku algorytm Google sam dobierze zdania, które mogą być wyrwane z kontekstu bądź nie do końca oddawać myśl strony.
  • W obrazkach umieszczonych na stronie brakuje alt tekstów, należy dodać je nie tylko po to, aby ułatwić użytkownikom z niepełnosprawnością zrozumienie, co znajduje się na grafice, ale i ze względu na algorytmy wyszukiwarki.
  • Zmiana formatu obrazów na WebP mogłaby przyczynić się do poprawy szybkości ładowania się strony.

Oprogramowanie i gry komputerowe

Sekcja contentowa serwisu inFakt.pl zapewnia kompleksowe źródło wiedzy w kontekście podatków, kosztów, jednoosobowej działalności, czy spółek. Użytkownicy znajdą tutaj również wzory formularzy podatkowych z krótką instrukcją jak je wypełnić, które mogą bezpośrednio pobrać w formacie PDF. 

Za to należą się brawa:

  • W artykułach zastosowano mnóstwo udogodnień dla użytkownika, takich jak: spis treści, data publikacji, autor i krótkie bio oraz czas czytania, dzięki czemu użytkownik od razu wie, ile czasu będzie musiał poświęcić na zapoznanie się z treścią całego wpisu. Niektóre treści zostały dodatkowo uzupełnione o inne formy contentu takie jak infografiki, formularze czy instruktaże video. Elementy te nie tylko urozmaicają stronę, ale również dostarczają dodatkowych informacji, które mogą być indeksowane przez wyszukiwarki.
  • Blog wspiera konwersję poprzez boxy z rekomendacjami księgowych, sortowane od najwyższej oceny w skali 10 gwiazdek, zawierające poza zdjęciem, imieniem i nazwiskiem również cenę usług konkretnego specjalisty, a także formularze zachęcające użytkownika do podjęcia darmowej rozmowy z księgowym.
  • Na końcu artykułu autorzy zachęcają użytkownika do interakcji z tekstem i podzielenie się nim w social mediach. Dzięki tego typu działaniom marka buduje relację z odbiorcą i pozyskuje naturalnych ambasadorów.

To warto poprawić: 

  • Nie we wszystkich tekstach zastosowano linkowanie wewnętrzne w treści. Nadrobienie tej zaległości i zarekomendowanie użytkownikowi tematycznie powiązanych artykułów może wydłużyć czas, jaki użytkownik spędzi na stronie.
  • Brak meta description oraz alt tekstów dla grafik. Oba te elementy pełnią swego rodzaju funkcję wizytówki strony w wynikach wyszukiwania i właściwie sformułowane mogą zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR).
  • Zmiana formatu grafik z img na web może przyspieszyć ładowanie się strony.

Podróże

Sekcja contentowa w serwisie r.pl oferuje bogatą gamę treści dla miłośników podróży, które zostały podzielone na sześć kategorii: Zainspiruj się, Atrakcje na świecie, Bogactwa natury, Rozmowy w podróży, Podróże ze smakiem i Inne. Aby ułatwić użytkownikom odnalezienie interesujących treści, dostępna jest wyszukiwarka w formie pop-upu. Warto zwrócić uwagę na sekcję Filmowy Świat Rainbow, która zawiera wideoblog marki i stanowi dodatkowe źródło treści, mimo że nie jest bezpośrednio widoczna w głównym menu.

Za to należą się brawa:

  • Publikowane na blogu artykuły skierowane są do użytkowników na różnych etapach planowania podróży – obejmują tematykę wyboru destynacji, odpowiedniego przygotowania i organizacji wyjazdu oraz porady na miejscu.
  • Blog skutecznie kieruje ruch na strony ofertowe na dwa sposoby. Pierwszym jest wprowadzenie do treści linkowania wewnętrznego w sposób kontekstowy i subtelny. Drugi z nich to umieszczenie na końcu każdego wpisu przewijanych listingów produktowych zawierających rekomendacje wycieczek odpowiadające tematowi artykułu.
  • Wpisy skupiają się na popularnych słowach kluczowych, dzięki czemu zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach dla kierunków, np. Saranda oraz zapytań, takich jak „atrakcje Kreta” lub „Zakynthos co zwiedzić”.

To warto poprawić: 

  • Sekcja contentowa Rainbow zawiera sporo grafik, które przy liczbie 5-10 na wpis i wadze każde około 200-300 kB, mogą mocno obciążać stronę. Rekomendujemy, aby skompresować grafik do maksymalnej wielkości 100 kB.
  • Warto dodać do artykułów autorów wraz z krótkim biogramem. Zwiększy to zaufanie użytkowników i podkreśli eksperckość wpisów.
  • Z perspektywy UX dobrym pomysłem jest lepsze wyeksponowanie wyszukiwarki bloga. Na ten moment może ona być nieco nieintuicyjna dla użytkowników.

Projekty domów

Sekcja contentowa serwisu extradom.pl ma formę strefy poradnikowej i służy czytelnikowi informacjami na każdym etapie budowania, czy urządzania domu. Można tutaj znaleźć 7 głównych kategorii, które zostały jeszcze podzielone na podkategorie. Warto zauważyć, że są one stricte powiązane z działalnością oraz asortymentem marki.

Za to należą się brawa:

  • Wpisy zostały opatrzone datą publikacji oraz aktualizacji treści. Ponadto widnieje przy nich również autor, o którym nieco więcej można przeczytać po przejściu na dedykowaną mu podstronę z biogramem. To bardzo istotny element pod kątem budowania wizerunku eksperta oraz pozyskiwania zaufania użytkowników.
  • Na blogu wprowadzono przemyślaną strategię linkowania wewnętrznego. Z jednej strony kieruje użytkownika do powiązanych tematycznie treści – zwiększając tym samym czas spędzony przez niego na stronie, z drugiej – za pomocą specjalnych boxów – wspiera sprzedaż, przenosząc internautę nad podstronę kategorii produktowych.
  • Artykuły posiadają optymalny nagłówek title oraz meta description. Mało tego zastosowano w nich właściwą strukturę nagłówków, które faktycznie odzwierciedlają to, co czytelnik znajdzie w danym akapicie.

To warto poprawić: 

  • Do kategorii Odnawialne źródła energii (OZE) warto dodać kilka przykładowych artykułów, aby wyświetlała się tak ja pozostałe. Przez ich brak może ona dla użytkownika sprawiać wrażenie, jakby była pusta.
  • W przypadku niektórych artykułów title jest zbyt długi i może nie wyświetlać się w całości w wyszukiwarce, w dodatku brakuje w nim słowa kluczowego.

Podsumowanie

Aby poznać pozostałe statystyki i konkretne taktyki, jak sklepy internetowe w różnych branżach pozyskują ruch organiczny za pomocą sekcji contentowych, pobierz raport „Ranking blogów w e-commerce 2024” pod patronatem NowyMarketing.

PS Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 4 [ANALIZA]