PrzeglądTygodnia [03-09.06.2025]: suszonki maja, „Tylko cisza i spokój”, eksperci o współpracy Poczty Polskiej z Temu

PrzeglądTygodnia [03-09.06.2025]: suszonki maja, „Tylko cisza i spokój”, eksperci o współpracy Poczty Polskiej z Temu
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 3 a 9 czerwca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-06-09

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Suszonki miesiąca. Rzuć okiem na 17 kreacji reklamowych, o których w maju 2025 roku pisaliśmy w redakcji NowegoMarketingu. Kampania ASICS z psim ambasadorem, „Stolik dla dwojga”, „Trening Pierwszego Kontaktu” T-Mobile, artystyczny projekt wobec fast fashion i wiele więcej. >>> Sprawdź.
  • Poczta Polska poinformowała o podjęciu współpracy z Temu. Jak podaje instytucja, ma to służyć lepszej integracji logistycznej, przede wszystkim szybszym dostawom dla klientów w Polsce. Co o tym kroku sądzą eksperci? Swoją opinią podzielili się Sebastian Błaszkiewicz oraz Paulina Górska. Izba Gospodarki Elektronicznej w imieniu branży e-commerce wystosowała również apel, wyrażający stanowczy sprzeciw wobec decyzji Poczty Polskiej. >>> Czytaj więcej.
  • Od debiutu na warszawskiej giełdzie w 2007 roku, po ekspansję na 12 europejskich krajów, Oponeo konsekwentnie rozwija swoją działalność, stawiając na innowacje technologiczne, efektywne strategie marketingowe oraz obsługę klienta. O kluczowych aspektach globalnej ekspansji opowiadają Justyna Orzechowska, Kierownik Działu Obsługi Klienta Zagranicznego OPONEO oraz Marta Kolanowska, Kierownik Działu Reklamy Online OPONEO. >>> Czytaj więcej.
  • Festiwal filmowy w Cannes to święto kina, mody i prestiżu – zmysłowy spektakl dla oka i wyobraźni.  A jak w błysku fleszy „europejskich Oskarów” wypadają marki oraz influencerzy? O tym pisze Angelika Sobolewska. >>> Czytaj więcej.
  • O tym, czy atrybucja marketingu w usługach B2B jest zepsuta pisze Adrian Kozłowski. >>> Czytaj więcej.
  • Dlaczego kupujemy te same buty, które nosi influencer? Dlaczego chętniej wkładamy do koszyka produkt z napisem „ostatnie sztuki”? Dlaczego marka, która „rozumie nas jak nikt inny”, natychmiast budzi sympatię? Jak marketerzy wykorzystują mechanizmy psychologiczne? Sprawdź w artykule Małgorzaty Dadok-Grabskiej. >>> Czytaj więcej.
  • Uczniowie z podwarszawskiej szkoły podstawowej wygenerowali w aplikacji nagie zdjęcie koleżanki i zachęcali na Instagramie innych do takiego wykorzystywania jej wizerunków. Prezes UODO zawiadomił Policję o możliwości popełnienia przestępstwa. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • W najnowszej kampanii „Tylko cisza i spokój” dla Województwa Podlaskiego, agencja White Bits diagnozuje źródła wakacyjnego stresu i proponuje alternatywę, która naprawdę regeneruje. >>> Sprawdź.

  • 5 czerwca przypadał Światowy Dzień Środowiska. Z tej okazji powstała kampania edukacyjna „A moRZe bez plastiku?”, realizowana przez RLG Repack. Sprawdź, dlaczego warto segregować odpady i jak chronić Bałtyk. >>> Zobacz kampanię.
  • Na ulicach Mumbaju pojawiła się ciężarówka Tinder „EX-press”, do której można było wrzucić przedmioty kojarzące się z poprzednimi związkami. >>> Sprawdź.

  • „Mężczyzna na placu budowy” to najczęstsze skojarzenie, jakie najmłodsi mają ze słowem „budowniczy”. Ponadto, z badań LEGO wynika, że zarówno rodzice, jak i dzieci pięciokrotne częściej kojarzą termin „budynek” z „męskością” niż z „kobiecością”. Aby obalać te i podobne mity, marka stworzyła kampanię „She Built That”. >>> Sprawdź.
  • Fundacja Sinai oraz agencja kreatywna Diamond zaprojektowały kampanię „InsomniAds”, która jest… nudna. To jednak celowy zabieg, ponieważ powstałe reklamy mają pomóc kobietom w menopauzie w walce z bezsennością. >>> Sprawdź.
  • Biegają, by pomóc zaginionym dzieciom. VML Belgium i Child Focus wykorzystują aplikację Strava, by zaangażować biegaczy w realne działania poszukiwawcze. „Miles for the Missing” to kampania, w której każdy kilometr może mieć znaczenie. >>> Sprawdź.
  • W ramach kampanii „The BS Feed Filter” powstał specjalny filtr w postaci wtyczki do przeglądarki, który rozprawia się z marketingową ściemą w profesjonalnych social mediach – i robi to bez owijania w bawełnę. >>> Sprawdź.
  • Nestlé w ramach akcji „Self-Packing Cheese” testuje biodegradowalne opakowania na ser powstałe z odpadów powstałych w procesie produkcji mleka i serwatki. >>> Sprawdź.

Raporty i badania

  • Sotrender przeanalizował, jak w 2025 roku wyglądał TikTok w Polsce – od demografii i zachowań użytkowników, po działania i efekty osiągane przez marki. >>> Sprawdź.

  • KIG przygotowało kolejne podsumowanie e-commerce w Polsce. Tym razem dane dotyczą kwietnia 2025 roku. >>> Sprawdź.

  • 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii jest zaniepokojona nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności. Tak wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Rodzice chcą ograniczenia tego typu reklam w mediach i środowiskach. >>> Czytaj więcej.
  • 23 czerwca obchodzony jest Dzień Ojca. Z tej okazji Prezentmarzeń opublikował raport na temat sposobu postrzegania ojców przez Polaków. Okazuje się, że większość z nas postrzega tatę jako osobę, która uczyła nas pracowitości i uczciwości lub pełniła funkcję mądrego przewodnika. 35% z nas tata był natomiast wzorem do naśladowania. >>> Czytaj więcej.
  • Według danych FAO za rok 2023 globalna wartość ukrytych kosztów zdrowotnych i środowiskowych systemów rolno-spożywczych wynosi ok. 12,7 biliona dolarów. To wartość niemal 15 razy większa niż PKB Polski. Sprawdź pozostałe wnioski z raportu „Ile naprawdę kosztuje produkcja żywności? Koszty środowiskowe i zdrowotne”. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia

  • Dołącz do bezpłatnego webinaru i odkryj, jak wykorzystywać nowe kanały, jak np. influencerów, partnerstwa marek czy partnerów technologicznych, aby odzyskać kontrolę nad reklamą cyfrową. Webinar organizujemy wspólnie z Awin. Wydarzenie odbędzie się online na platformie ClickMeeting. Liczba miejsc ograniczona. >>> Zarejestruj się. Więcej informacji o wydarzeniu na stronie.

#PolecajkiNM

Sprawdź 53. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o raporcie strategicznym „Internet 2024/2025” IAB Polska i narzędziu Portraits od Google Labs.

Posłuchasz odcinków podcastów:

  • „Marketing oparty na danych”, w którym Sebastian Suma rozmawia ze Sławkiem Mokrzyckim o analityce w e-commerce,
  • „E-commerce oczami praktyków”, w którym Julia Sienkiewicz opowiada o tym, czym jest marketing automation i jak działa w praktyce oraz jakie narzędzia warto wykorzystać w e-commerce,
  • „Eye on AI”, w którym Marcin Gaworski opowiada między innymi o kontrowersyjnym raporcie SAR o spadających wynagrodzeniach w reklamie,
  • „Digitalks”, w którym Dariusz Standerski mówi między innymi o tym, jak Polacy radzą sobie z cyfrową transformacją na tle innych krajów Europy,
  • „Okiem Socjolożek”, w którym Katarzyna Krzywicka-Zdunek oraz Dorota Peretiatkowicz przygotowały cotygodniowy przegląd prasy, tematem jest druga tura wyborów prezydenckich i towarzysząca im narracja medialna.

PS PrzeglądTygodnia [27.05-02.06.2025]: Best Brands Poland 2025, plakaty o „zaginionych” promują projekt influencerów, dlaczego marki robią cringe na TikToku