Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

PrzeglądTygodnia [11-17.03.2025]: Anna Dereszowska w #InfluLAB, suszonki lutego, kampania „Elon Musk is a Rot”

PrzeglądTygodnia [11-17.03.2025]: Anna Dereszowska w #InfluLAB, suszonki lutego, kampania „Elon Musk is a Rot”
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 11 a 17 marca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-03-17

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia

Newsy i artykuły tygodnia

  • W ósmym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Anną Dereszowską, aktorką, ambasadorką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Temat? Charytatywny influencer marketing. >>> Sprawdź.
  • #suszonkilutego Sprawdź 21 kreacji reklamowych, o których w lutym 2025 roku pisaliśmy w redakcji NowegoMarketingu. Wśród nich między innymi kampania T-mobile #BurzymyBariery, viral fundacji Cancer Fighters i Pani Basi, cykl reklam na finały Super Bowl 2025 i wiele innych. >>> Czytaj więcej.
  • W cyklu #OdKulis prezentujemy najciekawsze działania marketingowe. Tym razem, o powstaniu i realizacji kampanii promującej dogoterapię wspartą uśmiechem opowiedziała Marzena Ignaczak, dyrektorka ds. kontaktów zewnętrznych w Mars Polska. >>> Sprawdź.

  • Generatywna sztuczna inteligencja na co dzień wywołuje ożywioną debatę na temat dalekosiężnych skutków powszechnego wykorzystania technologii w branży kreatywnej. Czy każdy może być teraz twórcą? Jaki to ma wpływ na proces projektowania? Sprawdź tekst Karoliny Thakker i Małgorzaty Piskórz. >>> Czytaj więcej.
  • O tym, co wspólnego mają kwaśne deszcze oraz marketing pisze w swoim felietonie Bartosz Wierzchowski. >>> Sprawdź.
  • Sprawdź relację z konferencji IAB How To Wideo, którą napisała dla nas Paulina Przetacka. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Z okazji Międzynarodowego Dnia Snu, IKEA postanowiła przywrócić Polakom radość ze snu i wejść w interakcję z klientami poprzez swoje social media. >>> Sprawdź.


  • Fundacja Oczami Brata z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa (WDSD) 2025 wspólnie z firmą Many Mornings pragnie zwrócić uwagę na znaczenie integracji osób z zespołem Downa w społeczeństwie oraz promować ich aktywizację zawodową. W dniach od 12 do 21 marca 2025 roku na wyspach Many Mornings w siedmiu miastach Polski spotkasz wyjątkowych asystentów sprzedaży – osoby z trisomią 21, które będą zdobywać doświadczenie zawodowe i rozwijać swoje umiejętności. >>> Czytaj więcej.
  • Ruszyła kampania „Podaruj na każdą okazję” marki Ptasie Mleczko®, która ma zachęcać do spotkań i do celebrowania chwil z bliskimi. W ramach akcji powstały kontekstowe kreacje OOH i DOOH oraz specjalny mural. >>> Sprawdź.

  • Fundacja WłączeniPlus ruszyła z kampanią„We Did It In Poland”. Jej celem jest wzmocnienie patriotyzmu oraz świadomości Polaków na temat tego, jak prężnie rozwijającym się krajem jest Polska. >>> Czytaj więcej.
  • Plus ruszył z kampanią reklamową, która łączy sztukę z narzędziami AI. W ramach akcji powstały spoty inspirowane słynnymi dziełami malarstwa („Damą z łasiczką”, „Stańczykiem”), które promują ofertę firmy. >>> Sprawdź.
  • Trwa kolejna edycja kampanii „Nie igraj z kleszczem”, której celem jest wzrost świadomości Polaków na temat kleszczowego zapalenia mózgu. Okazuje się, że przez ostatnie 5 lat liczba zachorowań na KZM wzrosła o 150%. >>> Sprawdź.
  • Grupa Everyone Hates Elon kontynuuje sprzeciw wobec Elona Muska. Na instagramowym profilu pojawiły się kolejne viralowe kreacje, tym razem z hasłem „Elon Musk is a Rot”. >>> Sprawdź.

  • Portugalski oddział IKEA we współpracy z CIG (rządową komisją ds. równości płci) uruchomił anonimowy kanał zgłaszania dla ofiar przemocy domowej pod numerem działu obsługi klienta. >>> Czytaj więcej.
  • W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Zespołu Downa (21 marca), organizacja CoorDown rozpoczęła międzynarodową kampanię informacyjną „No Decision Without Us”. Jej celem jest podkreślenie wartości obecności osób niepełnosprawnych przy podejmowaniu ważnych decyzji, zarówno społecznych, jak i dotyczących ich indywidualnie. >>> Sprawdź.
  • Z okazji Światowego Dnia Snu, IKEA Canada stworzyła Sleepless Lamp, by podnieść świadomość na temat kryzysu związanego z niedoborem snu u dzieci. >>> Sprawdź.
  • W ramach akcji „Play Is Outside” marka OMO zamieniła billboardy w Turcji w niecodzienne place zabaw. Kampania ma na celu oderwanie najmłodszych od ekranów i przypomnienie im o radości płynącej z ruchu na świeżym powietrzu. >>> Sprawdź.
  • W brazylijskich oddziałach McDonald’s do menu wróciła kanapka McFish. Tym razem w nowej odsłonie i z odświeżoną nazwą – McFish & Chips. Do kampanii promującej jej powrót zaangażowano markę Duolingo i maskotkę Duo. >>> Sprawdź.
  • Piosenkarka Bebe Rexha dołączyła do kampanii marki Dove #ShareTheFirst. Akcja zachęca inne kobiety do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi pierwszymi zdjęciami, a nie idealnymi selfie. >>> Czytaj więcej.
  • Platforma Hootsuite opublikowała rekomendacje dotyczące najlepszego czasu na publikowanie postów w mediach społecznościowych w 2025 roku. >>> Sprawdź.
  • Największy sprzedawca detaliczny w Danii, Salling Group, zaczął oznaczać produkty pochodzące z Europy specjalnym symbolem. W ten sposób firma chce zwrócić uwagę konsumentów na trend „Buy European”, który stanowi akt sprzeciwu wobec polityki Donalda Trumpa. >>> Czytaj więcej.
  • Na tegorocznym londyńskim Fashion Weeku wystąpiła tiktokerka ubrana w sukienkę z owsianki. Outfit był jednym z elementów akcji „Deliciously Ugly” organizacji Quaker, której celem jest zachęcanie do akceptowania niedoskonałości. >>> Sprawdź.
  • Powstała kampania #HEALTHBUSTER, która ma przekonywać o szkodliwości korzystania z porad medycznych prezentowanych przez twórców internetowych. W tym celu stworzono deep fake’i, w których lekarze wcielają się w influencerów. >>> Sprawdź.

#PolecajkiNM

Sprawdź 42. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem polecamy: 

  • raport Tech Trends 2025,
  • wystąpienia z konferencji SXSW 2025,
  • odcinek podcastu „Mamy na to Slajd” prowadzonego przez Kubę Kwaczyńskiego i Martę Ulman, w którym Helena Szczuka-Kalenský z Fundacji Avalon opowiada o wyzwaniach i rozwiązaniach komunikacyjnych fundacji i organizacji pozarządowych,
  • odcinek podcastu „Wycinki z przyszłości” Moniki Boryckiej i Joanny froty Kurkowskiej o internetowym końcu świata i końcu internetu; czy udaje nam się złapać zeitgeist zmian; czy internet jest już nieużywalny; czy ma to związek z wzrostem popularności treści generowanych przez AI, a może zaczęło się dużo wcześniej.

PS PrzeglądTygodnia [04.03-10.03.25]: marki na Dzień Kobiet 2025, Crispy Natural w cyklu Budowanie wizerunku marki, Times New Ramen