Mikołaj nie zawsze trafia w dziesiątkę z wyborem prezentu. Po świętach na aukcje internetowe trafia ponad milion niechcianych produktów, a badania pokazują, że rozczarowani rzeczami znalezionymi pod choinką jest ponad 1/3 Polaków. Najprostszym rozwiązaniem byłoby napisanie listu do naszego Mikołaja, ale z różnych przyczyn nie wszyscy mamy śmiałość, aby wprost zasugerować bliskim co chcielibyśmy pod choinką znaleźć. x-kom proponuje wykorzystać w tym celu „przekaz podprogowy”.
Zasada jest prosta – z listy potencjalnych prezentów wybieramy to, co najbardziej nam się podoba, np. konsolę do gier. Każdemu z produktów towarzyszy zdjęcie uroczego kotka. Wystarczy, że skopiujemy link i podeślemy wspomniane zdjęcie ślicznej kici osobie, od której chcielibyśmy taki prezent otrzymać. Od tej pory na każdej stronie internetowej, którą odwiedzi ta osoba, x-kom wyświetlać jej będzie informację co jest najlepszym prezentem na święta – w naszym przypadku będzie to właśnie konsola do gier.
Zobacz również
Kampania realizowana przez x-kom nie jest skomplikowana technicznie. Wykorzystuje powszechnie stosowany w całym internecie remarketing. To właśnie to narzędzie odpowiedzialne jest za wyświetlanie nam na każdej stronie produktów, które wcześniej oglądaliśmy w sklepach i portalach aukcyjnych. W tym przypadku osoba, która weszła na stronę z uroczym kotkiem, zamiast reklam słodkich czworonogów zobaczy sugestię najlepszego prezentu pod choinkę.
Więcej informacji znajduje się na stronie akcji.
Sklep internetowy x-kom w październiku br. wystartował z kampanią na Pornhubie. To błyskotliwa, jedna z lepszych kampanii w polskim internecie tego roku, czy porażka marketera i tani sposób na zaistnienie?
Słuchaj podcastu NowyMarketing