Czy wyobrażacie sobie tabloid – jak Fakt, SuperExpress – bez zdjęć, portretów, ujęć dnia , tej codziennej scenerii? Nie? Jednak to się wydarzyło. We wtorek 8 września w wydaniu drukowanym niemieckiej gazety Bild oraz w wydaniu internetowym nie ukazało się żadne zdjęcie.
Dyskusję na temat zalet i wad publikacji drastycznych zdjęć wojennych czy epatujących przemocą, redakcja dziennika wykorzystała, aby pokazać jaką siłę oddziaływania mają obecnie zdjęcia i jak bardzo są konieczne. I rzeczywiście krzykliwe nagłówki bez zdjęć nie zapadały w pamięć.
Zobacz również
Ta akcja Bilda pokazuje, jakie znaczenie i jaką siłę wypowiedzi posiadają odpowiednio dopasowane zdjęcia i grafika.
W prasie, jak również w reklamie chętnie umieszcza się zdjęcia, aby wzbudzić uwagę odbiorców, jako klasyczny wabik, przyciągacz wzroku. Ba, zdjęcie często sprzedaje dane wydanie gazety. Czytelnicy przeglądając zdjęcia czy nagłówki artykułów decydują o tym, czy poświęcą uwagę na ich przeczytanie, czy nie.
Podobnie dzieje się w mediach społecznościowych. Umieszczenie postu na Facebooku bez odpowiedniego zdjęcia? Trudne do wyobrażenia. Generalnie wiadomości w portalach społecznościowych wzbudzają zainteresowanie wtedy, gdy zawierają odpowiednie zdjęcia. Weźmy np. Instagram, na którym zdjęcia odgrywają dużo ważniejszą rolę niż tekst w przeciwieństwie do Facebooka. Tak samo na Sanpchacie komunikacja ze znajomymi odbywa się jedynie za pomocą zdjęć.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dlatego firmy powinny wykorzystać znaczenie i korzyści wynikające z profesjonalnej komunikacji obrazami i dążyć do prezentowania swojej obecności wysokiej jakości materiałem zdjęciowym. Dzięki temu możemy w szybki sposób zakomunikować wartości istotne da firmy – doświadczenie, profesjonalizm czy zaufanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dlaczego właściciela firmy często pokazuje się wśród produktów, a nie ze skrzyżowanymi rękoma przed siedzibą firmy; producenta samolotów w otoczeniu małych części samolotowych; kierownika wydawnictwa – wśród sterty papierów, które zostaną wydrukowane.
To narzędzie narracji. Czasem humorystyczne, czasem osobistej. To sposób powiedzenia, że właściciel, prezes, inżynier są związani ze swoimi produktami. Że darzą je takim samym zaufaniem, jakim powinni lub mogą darzyć je kliencie. Dobre zdjęcie w mediach to punkt zdobyty przed konkurencją.
Profesjonalny dobór zdjęć to klucz do budowanie autentycznego przekazu, który idzie za marką. Ale jakość zdjęcia nie jest uzależniona tylko od jego estetyki. Zdjęcie to określona narracja, określona opowieść – przesłanie, które powiązane jest z cechami produktu.