Nowy rozdział zawiera przygotowane przez obie strony (klientów i domy produkcyjne) rekomendacje, wskazówki, dwa modele procesów oraz dokumenty przetargowe przygotowane jako najlepsze standardy uwzględniające interesy, oczekiwania i możliwości obu stron.
W rozdziale znalazły się m.in.:
Zobacz również
- źródła wiedzy o rynku produkcji filmów reklamowych,
- wzór prośby o informację RFI (Request For Information) w kategorii produkcja filmów reklamowych,
- rekomendowany i opcjonalny model przetargu na produkcję filmów reklamowych,
- minimalny czas w przetargach,
- wskazówki efektywnej komunikacji w przetargach uwzględniającej jawność uczestników postępowań, równy dostęp do informacji i zasady udzielania informacji zwrotnych,
- terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
- rekomendacje co do ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w przetargu.
Rozdział „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” znajduje się na stronie www.dobryprzetarg.com.pl/kategorie/przetarg-na-produkcje-tv.html
W grupach tematycznych w ramach Dialogu Branżowego wzięło udział 36 ekspertów ze strony Agencji oraz 42 ekspertów ze strony reklamodawców z najbardziej reklamujących się branż: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział ponad 220 uczestników.
– Oddajemy w ręce profesjonalistów rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań zespołów reklamodawców i domów produkcyjnych. Dla części rynku będzie to jedynie opis najlepszych, stosowanych już przez nich praktyk w obszarze produkcji filmów reklamowych. Innym uczestnikom rynku te standardy mogą pomóc uzyskiwać lepsze rezultaty w produkcji – tak jakościowe, jak i kosztowe. Mamy przekonanie, że przekazujemy zebraną w jednym miejscu wiedzę i narzędzia, które poprawiają efektywność procesów zakupowych, ich szybkość, transparentność, koszty, nie osłabiając przy tym koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług. SAR i działający w jego strukturze Klub Producentów Reklamowych oraz PSML planują warsztaty edukacyjne i dalsze spotkania z udziałem ekspertów Dialogu, których celem będzie upowszechnianie opracowanych materiałów. Niezależnie, opracowania są już dostępne i mogą zasilać procedury biznesowe oraz codzienne działania marketingu, zakupów, agencji reklamowych i domów produkcyjnych – wszystkich, dla których istotna jest ciągła poprawa finalnej efektywności produkcji filmów reklamowych – mówi Małgorzata Olczak, ekspertka Dialogu Branżowego, liderka grupy produkcja filmów reklamowych, CEE regional category manager, GSK.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Polski rynek produkcji filmów reklamowych potrzebował właśnie takiego manuala, który dziś staje się ogólnodostępnym narzędziem. Jako klub zrzeszający największe studia produkcyjne jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni. Po pierwsze mamy teraz realną szansę na to, by przetargi w obszarze produkcji filmowej odbywały się w transparentnym i efektywnym trybie, którego beneficjentami są w równym stopniu obie strony. Po drugie, w wyniku ustaleń rekomendowanym modelem przetargowym stał się proces bez wskazania przez klienta reżysera, gdzie wyceniani są proponowani przez producentów twórcy, co niweluje generowanie popytu i umożliwia rzeczywistą optymalizację kosztów produkcji przez domy produkcyjne. Wreszcie po trzecie poprzez aktywny udział w procesie powstawania standardów spełniliśmy obietnicę daną rynkowi i naszym członkom. Teraz przyszła pora na działania, dzięki którym standardy nie pozostaną wyłącznie treścią na stronie. – podkreśla Julian Dworak, ekspert Dialogu Branżowego, lider grupy produkcja filmów reklamowych, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.
Ostatnie publikacje obejmą obszary: media, digital, branding oraz badania marketingowe.
Projekt Dialog Branżowy wraz z Białą Księgą Branży Komunikacji Marketingowej:
- Uzyskał Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju.
- Został wyróżniony i opublikowany w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” jako przykład dobrej praktyki CSR.
- Znalazł się w opracowaniu Ministerstwa Rozwoju i Inwestycji pt. „Organizacje branżowe a etyka biznesu. Jak organizacje branżowe mogą wyznaczać i egzekwować standardy etyczne. Przewodnik po dobrych praktykach.” jako przykład „Wypracowywania standardów postępowania w zakresie konkretnych wyzwań w branży na drodze dialogu”. Publikacja przygotowana przez Grupę roboczą ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Inwestycji i Rozwoju.
Organizatorzy Dialogu Branżowego:
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML
Partnerzy:
Klub Producentów Reklamowych
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
OFBOR Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku
Związek Firm Public Relations
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
Konfederacja Lewiatan
Partnerzy medialni:
Media&Marketing Polska
MeetingPlanner.pl