TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” – długo oczekiwany rozdział Białej Księgi został opublikowany

Długo oczekiwany rozdział Białej Księgi dla obszaru produkcji filmów reklamowych został właśnie opublikowany. Dobre praktyki i najlepsze standardy są efektem organizowanego przez SAR i PSML Dialogu Branżowego, w którym uczestniczyli reklamodawcy, agencje i domy produkcyjne.
O autorze
2 min czytania 2018-11-22

Nowy rozdział zawiera przygotowane przez obie strony (klientów i domy produkcyjne) rekomendacje, wskazówki, dwa modele procesów oraz dokumenty przetargowe przygotowane jako najlepsze standardy uwzględniające interesy, oczekiwania i możliwości obu stron.

W rozdziale znalazły się m.in.:

  • źródła wiedzy o rynku produkcji filmów reklamowych,
  • wzór prośby o informację RFI (Request For Information) w kategorii produkcja filmów reklamowych,
  • rekomendowany i opcjonalny model przetargu na produkcję filmów reklamowych,
  • minimalny czas w przetargach,
  • wskazówki efektywnej komunikacji w przetargach uwzględniającej jawność uczestników postępowań, równy dostęp do informacji i zasady udzielania informacji zwrotnych,
  • terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
  • rekomendacje co do ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w przetargu.

Rozdział „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” znajduje się na stronie www.dobryprzetarg.com.pl/kategorie/przetarg-na-produkcje-tv.html

W grupach tematycznych w ramach Dialogu Branżowego wzięło udział 36 ekspertów ze strony Agencji oraz 42 ekspertów ze strony reklamodawców z najbardziej reklamujących się branż: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział ponad 220 uczestników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Oddajemy w ręce profesjonalistów rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań zespołów reklamodawców i domów produkcyjnych. Dla części rynku będzie to jedynie opis najlepszych, stosowanych już przez nich praktyk w obszarze produkcji filmów reklamowych. Innym uczestnikom rynku te standardy mogą pomóc uzyskiwać lepsze rezultaty w produkcji – tak jakościowe, jak i kosztowe. Mamy przekonanie, że przekazujemy zebraną w jednym miejscu wiedzę i narzędzia, które poprawiają efektywność procesów zakupowych, ich szybkość, transparentność, koszty, nie osłabiając przy tym koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług. SAR i działający w jego strukturze Klub Producentów Reklamowych oraz PSML planują warsztaty edukacyjne i dalsze spotkania z udziałem ekspertów Dialogu, których celem będzie upowszechnianie opracowanych materiałów. Niezależnie, opracowania są już dostępne i mogą zasilać procedury biznesowe oraz codzienne działania marketingu, zakupów, agencji reklamowych i domów produkcyjnych – wszystkich, dla których istotna jest ciągła poprawa finalnej efektywności produkcji filmów reklamowych – mówi Małgorzata Olczak, ekspertka Dialogu Branżowego, liderka grupy produkcja filmów reklamowych, CEE regional category manager, GSK.

– Polski rynek produkcji filmów reklamowych potrzebował właśnie takiego manuala, który dziś staje się ogólnodostępnym narzędziem. Jako klub zrzeszający największe studia produkcyjne jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni. Po pierwsze mamy teraz realną szansę na to, by przetargi w obszarze produkcji filmowej odbywały się w transparentnym i efektywnym trybie, którego beneficjentami są w równym stopniu obie strony. Po drugie, w wyniku ustaleń rekomendowanym modelem przetargowym stał się proces bez wskazania przez klienta reżysera, gdzie wyceniani są proponowani przez producentów twórcy, co niweluje generowanie popytu i umożliwia rzeczywistą optymalizację kosztów produkcji przez domy produkcyjne. Wreszcie po trzecie poprzez aktywny udział w procesie powstawania standardów spełniliśmy obietnicę daną rynkowi i naszym członkom. Teraz przyszła pora na działania, dzięki którym standardy nie pozostaną wyłącznie treścią na stronie. – podkreśla Julian Dworak, ekspert Dialogu Branżowego, lider grupy produkcja filmów reklamowych, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostatnie publikacje obejmą obszary: media, digital, branding oraz badania marketingowe.

Projekt Dialog Branżowy wraz z Białą Księgą Branży Komunikacji Marketingowej:

  • Uzyskał Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju.
  • Został wyróżniony i opublikowany w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” jako przykład dobrej praktyki CSR.
  • Znalazł się w opracowaniu Ministerstwa Rozwoju i Inwestycji pt. „Organizacje branżowe a etyka biznesu. Jak organizacje branżowe mogą wyznaczać i egzekwować standardy etyczne. Przewodnik po dobrych praktykach.” jako przykład „Wypracowywania standardów postępowania w zakresie konkretnych wyzwań w branży na drodze dialogu”. Publikacja przygotowana przez Grupę roboczą ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Inwestycji i Rozwoju.

Organizatorzy Dialogu Branżowego:

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML

Partnerzy:

Klub Producentów Reklamowych
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
OFBOR Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku
Związek Firm Public Relations
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
Konfederacja Lewiatan

Partnerzy medialni:

Media&Marketing Polska
MeetingPlanner.pl