Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Przetargowe Bingo”, czyli pierwsza szeroko zasięgowa kampania promująca uczciwe praktyki branżowe

„Przetargowe Bingo”, czyli pierwsza szeroko zasięgowa kampania promująca uczciwe praktyki branżowe
Branżowe organizacje reklamowe połączyły siły w najnowszej kampanii „Przetargowe Bingo”, która ma na celu promocję uczciwych praktyk branżowych. Efektem kampanii jest spot z aktorem Januszem Chabiorem oraz przedstawicielami świata reklamy.
O autorze
2 min czytania 2023-11-21

Kampania promuje 10 prostych i intuicyjnych praktyk branżowych, które mają na celu pomoc w wyborze partnera marketingowego. Nie od dziś wiadomo, że dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może zadecydować o przewadze rynkowej i ostatecznym sukcesie biznesowym. 

Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

10 skutecznych zasad, o których mowa, to: 

  • określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury,
  • zaproszenie nie więcej niż 5 agencji, 
  • profesjonalny i przemyślany brief,
  • jawny budżet,
  • briefing z każdą agencją osobno,
  • adekwatny czas na opracowanie propozycji,
  • timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony,
  • obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen,
  • negocjacje w duchu partnerstwa,
  • wynagrodzenie pracy przetargowej.

Szczegóły wymienionych zasad znajdują się pod linkiem: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorem kampanii jest koalicja, w skład której wchodzą takie organizacje jak: SAR, PSML oraz IAA Polska, wspierane dodatkowe przez IAB i POR. Dotychczas w wyniku Dialogu Branżowego powstała m.in. Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej, będąca zbiorem rekomendacji i narzędzi wykorzystywanych w różnych kategoriach marketingowych.

Celem całego przedsięwzięcia jest pokazanie, że branży reklamowej zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów w taki sposób, aby stały się one powszechną praktyką.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, Prezes SAR.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi do najważniejszych reklamodawców w Polsce i zaproszenie ich do dialogu na temat prezentowanych praktyk. 

Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy, a również zasobów planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki – zapewnia Gerałtowski.

W spocie promującym kampanię zobaczymy nie tylko aktora Janusza Chabiora, ale też m.in. Olgę Kustrę-Kowalczyk (IKEA), Lenę Stryjewską (2012 agency), Dariusza Maciołka (Bank BNP Paribas), Jerzego Minorczyka (IAA Polska) czy Pawła Patkowskiego (Orange). 

Reżyserem spotu był Filip Załuska, operatorem – Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a strategię komunikacji opracowały: Anna Koszur – managing director Freundschaft oraz Agnieszka Gozdek – strategy director & partner 180heartbeats + Jung v Matt. 

Za media odpowiada Mindshare Poland, za produkcję filmu – F25 Production House, a za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji. 

Kampania jest częścią inicjatywy „Skuteczny Przetarg”, a w ramach całości projektu zaplanowano kampanię digital, advertoriale edukacyjne, e-mailingi oraz działania w social media prowadzone z ekspertami branżowymi. 

PS Zmiany dają pierwszeństwo. Przedstawiamy najbardziej innowacyjne projekty w biznesie, komunikacji i mediach

Podczas tegorocznych obrad konkursu Innovation, 33 osobowe jury oceniało 153 zgłoszenia. Jury Innovation doceniało przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach. Głównym kryterium oceny była zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.

PS2 Poznaliśmy nowe władze IAA Polska na lata 2023-2025

Członkowie IAA Polska na walnym zebraniu wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2023-2025. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny. Prezeską Zarządu IAA Polska ponownie została Agnieszka Sora, Regional Director NCE Consulting, GfK Poland.