Przewodnik po Marketing Automation – wszystko co musisz wiedzieć na ten temat

O autorze
1 min czytania 2022-02-14

Co właściwie oznacza marketing automation i na czym polega? Jakie ma funkcje i czemu one służą? Co dzięki nim możesz osiągnąć? Ile Cię to będzie kosztowało? Ile czasu będziesz musiał spędzić na obsłudze tego narzędzia? A przede wszystkim czy i kiedy jest ono potrzebne Twojemu biznesowi? Na te wszystkie pytania Convertis odpowiada w Przewodniku po marketing automation.

Marketing Automation to narzędzia do optymalizacji komunikacji Twojego e-commerce w taki sposób, aby jak najbardziej precyzyjnie trafić do Twoich Odbiorców – w odpowiednim czasie i z odpowiednimi treściami. To kontakt z klientem na każdym etapie lejka zakupowego. Narzędzie jest w stanie także budować lojalność u tych, którzy już coś kupili w danym e-commersie.

Większość systemów marketing automation pozwala przede wszystkim na:

  • zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających stronę i ich segmentację;
  • scoring użytkowników, czyli przyznawanie im punktów za określone akcje, a następnie możliwość tworzenia oddzielnych scenariuszy dla użytkowników o różnej ilości punktów;
  • wysyłkę spersonalizowanych komunikatów (m.in. maili, web-pushy, sms-ów);
  • dynamiczne wyświetlanie na stronie treści dostosowanych do zachowań danego użytkownika (banerów, pop-upów czy rekomendacji produktowych);

Convertis przygotował Przewodnik po marketing automation, edukacyjne kompendium, w którym znajdziesz nie tylko odpowiedzi na nurtujące Cię pytania w zakresie MA, ale przede wszystkim porównasz wybrane systemy dostępne na polskim rynku polskim. To obiektywne zestawienie, a także skarbnica wiedzy na ten temat dostępna bezpłatnie na stronie www.convertis.pl/pma.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj