O to, aby uczniowie objęci programem korzystali z sieci bezpiecznie dba SafeKiddo, aplikacja zainstalowana na tabletach, która blokuje dostęp do nieodpowiednich dla nastolatków treści.
Nowoczesna szkoła
Świat się digitalizuje i ten trend naturalnie wkracza także pod strzechy placówek szkolnych.
Zobacz również
Dla współczesnych nastolatków Internet jest podstawowym narzędziem komunikacji, rozrywki, ale także nauki. Program eTornister ma wspierać je w efektywnym wykorzystywaniu technologii w edukacji zarówno w szkole, jak i poza jej murami – informuje Jędrzej Chmielewski, kierownik do spraw handlowych B2B Polkomtelu, współautor projektu.
Projekt eTornister to pierwsza i jedyna taka inicjatywa w Polsce. Jego pilotaż odbył się w 2011 roku we wszystkich publicznych gimnazjach na terenie Ostrowa Wielkopolskiego. Po udanym starcie, przyszedł czas na ekspansję. Dziś pilotaż kontynuowany jest w skali ogólnopolskiej. Pod koniec marca został uroczyście uruchomiony wśród kolejnych pierwszoklasistów w Gimnazjum numer 4 w Ciechanowie.
Bezpieczna szkoła
Internet jest oknem na świat, który dzieci i nastolatki chcą eksplorować jak najmocniej, a technologia bardzo to ułatwia. Nie zamkniemy przed nimi tego okna, ale mając świadomość zagrożeń czyhających na naszych podopiecznych w cyberprzestrzeni, możemy zapewnić im bezpieczeństwo podczas surfowania w sieci. W tym celu powstała aplikacja SafeKiddo, dzięki której każdy uczeń objęty programem eTornister ma zapewnioną ochronę przed niewłaściwymi dla niego treściami – mówi Marcin Marzec, twórca aplikacji, ojciec dwóch dorastających synów i ekspert ds. Bezpieczeństwa IT.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo dzieci w sieci” opracowanego przez TNS w 2013 roku, co szóstemu dziecku zdarzyło się przeglądać zabronione przez rodziców treści, przy czym większość z nich (75%) trafiła na nie przypadkiem. Z tego samego raportu wynika także, że 17% dzieci spędza w dniu szkolnym co najmniej 2 godziny w sieci, a ten czas się wydłuża w dni wolne od szkoły.
Słuchaj podcastu NowyMarketing