Przydatne banki zdjęć na poziomie

Przydatne banki zdjęć na poziomie
Zdjęcia to immanentna część komunikacji, zarówno marketingowej, PRowej, social mediowej, jak i prasowej. Jednak w związku z tempem produkcji treści, kosztu i szybkości dostępu, wiele osób korzysta ze zdjęć ilustracyjnych znalezionych w internecie, a nie należących do nich.
O autorze
2 min czytania 2014-06-06

Warto by były one legalne. Warto też by były naprawdę dobre. 

Jednak znalezienie wartościowych zdjeć stockowych nie jest sprawą prostą, nawet szukając wśród płatnych platform, bardzo często poczuć można pewien rodzaj bólu związany ze „stockowym” wyglądem większości zdjęć. Mam tu na myśli charakterystyczne cechy zdjęcia, które sprawiają że dla nas i odbiorców będą jednoznacznie wskazywać na stockowe, a nie autorskie, pochodzenie danego zdjęcia.

Poniżej znajdziecie listę stron, które stanowią ciekawą alternatywę dla najbardziej popularnych banków zdjęć. Na poniższych stronach można znaleźć zdjęcia, które nie są tak powszechnie wykorzystane (co wyróżni treść, którą to zdjęcie będzie ilustrować), a na dodatek – są darmowe.

1. Unsplash (unsplash.com)

Jeden z najlepszych serwisów tego typu, szczególnie pod kątem jakości zdjęć. 10 darmowych zdjęć co każde 10 dni. Dla szybkości przeglądania najlepiej użyć opcji widoku „Archive”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Little Visuals (littlevisuals.co)

Propozycja małego, ale ambitnego serwisu. Wystarczy zapisać się na newsletter, dzięki czemu będziemy otrzymywać mailowo raz w tygodniu paczkę 7 zdjęć hi-res. Ostatnią paczkę można ściągnąć bezpośrednio ze strony głównej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3. Death to the Stock Photo (join.deathtothestockphoto.com)

“Śmierć fotografii stockowej” to serwis, który dostarczy nam 10 zdjęć raz na miesiąc. Przy zapisaniu się do newslettera serwis wysyła też pierwszą paczkę zdjęć, wśród których można znaleźć całkiem praktyczne w zastosowaniu fotografie.

4. New Old Stock (nos.twnsnd.co)

Kolekcja zdjęć vintage z archiwów publicznych, wolnych od znanych ograniczeń praw autorskich, jakie można znaleźć na tej stronie, to bardzo ciekawa propozycja na kreatywne wykorzystanie ich do ilustracji wielu publikacji.

5. Superfamous (superfamous.com)

Blog ze zdjęciami autorstwa Folkerta Gortera, dostępne do wykorzystania na licencji Creative Commons Attribution 3.0. Bardzo wiele zjawiskowych ilustracji. (CC: wymaga podania autora) 

(fot. www.flickr.com/photos/superfamous/9790841974/sizes/o)

6. Picjumbo (picjumbo.com)

Serwis podzielony jest na łatwe w przeglądaniu zdjęć kategorie tematyczne. Ostatnio ogłosił swój spory sukces, jakim jest wykorzystanie jednego z ich zdjęć jako oficjalnej tapety nowego telefonu LG G3.

7. Gratisography (www.gratisography.com)

Bardzo dobre jakościowo i różnorodne tematycznie zdjęcia do wykorzystania także komercyjnego. Ułożenie miniaturek zdjęć pozwala całkiem szybko przeszukiwać zbiory w poszukiwania tej bardziej pasującej dla nas propozycji.

8. IM Free (imcreator.com/free)

Niezwykle bogaty serwis z podziałem na kategorie tematyczne, zdjęć w bardzo dobrej jakości, których źródła umieszczone są w serwisie flickr. Wykorzystanie, także komercyjne, wymagania podania źródła na zasadach Creative Commons. (CC: wymaga podania źródła) 

(fot. www.flickr.com/photos/robertotaddeo/7278022756/sizes/l/

Jeżeli powyższe propozycje są wciąż dla Ciebie niewystarczające, warto skorzystać także z płatnego stocku, który swoją jakością wyróżnia się ponad te najbardziej popularne na rynku. Serwis Stocksy (www.stocksy.com) powstał z potrzeby dostarczania najwyższej jakości zdjęć, szczególnie pod kątem użycia komercyjnego, gdzie przejrzyste ceny i jakość zdjęć zachęcą wielu do rezygnacji z najbardziej popularnych serwisów stockowych. Bo warto.

Autor: Wojciech Gajewski – na co dzień pracuje jako Project Manager zarządzając projektami dla lokalnych startupów, jak i ogólnopolskich klientów. Doświadczenie zdobywał przez ostatnie 2 lata w agencji Lemon Sky i software house KMP Group. Dodatkowo pasjonuje się fotografią, konferencjami TED i TEDx oraz podróżami, dzięki którym nieustannie testuje nowe możliwości mediów społecznościowych. Więcej o nim można dowiedzieć się na stronie wojciechgajewski.org