Akcja miała za zadanie zaskoczyć mieszkańców mniejszych ośrodków miejskich nietypowym ambientem, który uświadomi im, że IKEA jest bliżej niż myślą. Podstawowym kanałem komunikacji był sam ambient, czyli kanapy Klippan w skali 5:1, każda o wadze ponad 600 kg.
Akcja IKEA Łódź realizowana w Tomaszowie Mazowieckim, Bełchatowie i Piotrkowie Trybunalskim przygotowana została z myślą o mieszkańcach tych miast, przy współpracy z lokalnymi Urzędami. Każda miejscowość otrzymała dedykowaną kanapę, której wzór nawiązuje do logotypu lub herbu miasta. Kampania ma na celu zapewnienie komfortu wypoczynku w charakterystycznych, często odwiedzanych przez mieszkańców miejscach wybranych miejscowości.
Zobacz również
– IKEA znana jest z praktycznych i komfortowych mebli idealnych do każdego domu i mieszkania. Postanowiliśmy komfort ten przenieść także do przestrzeni miejskiej w regionie łódzkim i dać mieszkańcom trzech wybranych miast możliwość spędzenia wolnego czasu na naszych wielkich sofach. Chcemy, aby kanapy w barwach Tomaszowa Mazowieckiego, Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego stały się miejscem spotkań i relaksu przez cały okres wakacji, a nawet dłużej – powiedziała Dagmara Kapitułka-Wojdak, Marketing Manager IKEA Łódź.
– Ubiegłoroczna edycja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem Łodzian i przełożyła na wzrost wizyt w sklepie IKEA, a także wzrost wartości koszyka zakupowego w porównaniu z rokiem poprzednim, Klient postanowił kontynuować akcję w tym roku, rozszerzając ją o miasta ościenne – mówi Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca w MOSQI.TO.
Pierwotnie akcja „Przysiądź się!” z sześcioma ogromnymi kanapami umiejscowiona była w Łodzi, na ulicy Piotrkowskiej oraz w miejscach często odwiedzanych przez rodziny z dziećmi. Edycja 2013 odbywa się w: Tomaszowie Mazowieckim, Bełchatowie i Piotrkowie Trybunalskim. Grupą docelową działań są osoby w wieku 20 – 45 lat, w szczególności rodziny z dziećmi, mieszkające w mniejszych ośrodkach miejskich, nie dalej niż godzinę drogi od IKEA Łódź..
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W Tomaszowie Mazowieckim, na Skwerze Niepodległości stanęła czerwona kanapa w żółte kropki. Kanapa dedykowana mieszkańcom Bełchatowa nawiązuje do nowej identyfikacji wizualnej miasta – jest biała, w delikatne, pomarańczowe fale symbolizujące moc, dynamizm i przepływ energii. Stanęła w ścisłym centrum – na Placu Narutowicza. Z kolei kanapa dla Piotrkowa Trybunalskiego idealnie odwzorowuje logotyp miasta – biało-niebieską szachownicę z czerwonym kwadratem. Gigantyczna sofa stanęła w parku Jana Pawła II, pod „Żaglówkami”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obok kanap ustawione zostały drogowskazy, które w myśl hasła „Dobrze, że IKEA jest tak blisko” wskazują odległość do sklepu IKEA Łódź.
– Udało nam się osiągnąć lepszy efekt społecznościowy, niż zakładaliśmy. Dzięki informacji umieszczonej na kanapie, która zachęcała do publikowania zdjęć na profilu IKEA Łódź, pojawiło się mnóstwo zaskakujących zdjęć na kanapach. Efekt został osiągnięty bezkosztowo – dodaje Magdalena Szmidt.
Projekt agencji MOSQI.TO „Przysiądź się!” został wyróżniony podczas tegorocznego konkursu Golden Arrow w kategorii: experiental marketing. Działania ambientowe potrwają do października. Nad tegoroczną kampanią pracowały agencje Mosqito i 38PR.