W ostatnim tygodniu media „zalał” róż. Wszystko za sprawą Barbie i premiery filmu z kultową lalką w roli głównej. Produkcja nie tylko przyciągnęła tłumy do kin na całym świecie, ale także wzbudziła ogromne zainteresowanie dziennikarzy i wywołała wiele dyskusji w mediach społecznościowych. PSMM Monitoring & More postanowił zbadać medialność filmu, analizując publikacje w polskich mediach i porównać je z informacjami na temat ekranizacji książki „Oppenheimer”.
Śmiało możemy powiedzieć, że na ostatni weekend fani filmów czekali od dawna. Od 21 lipca do kin weszła cukierkowa „Barbie” Grety Gerwig oraz mroczny „Oppenheimer” Christophera Nolana.
Zobacz również
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 17 do 24 lipca 2023 roku. Na temat premiery kinowej filmu „Barbie” pojawiło się ponad 52 tys. publikacji, z czego 45 tys. to posty i komentarze opublikowane w mediach społecznościowych. Najpopularniejszymi platformami do dyskusji okazały się kolejno: Facebook, YouTube oraz Twitter.
„Barbie” w mediach tradycyjnych
W mediach tradycyjnych najaktywniejsze komunikacyjnie okazały się serwisy internetowe (aż 93% spośród wszystkich publikacji). Później kolejno: radio (5%), prasa (1%) i telewizja (1%). W internecie najwięcej na temat premiery filmu „Barbie” napisał serwis plotka.net (216 publikacji). W przypadku radia było to Polskie Radio Program 3, prasy – „Wysokie Obcasy”, a telewizji – TVN24. Najwięcej publikacji ukazało się w dniu premiery filmu, która przypadła na 21 lipca 2023 roku, jednak najwyższe dotarcie komunikatów miało miejsce w poniedziałek po premierze produkcji, czyli 24 lipca 2023 roku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Internauci o filmie „Barbie”
W kategorii mediów społecznościowych numerem jeden okazał się Facebook (48% publikacji). Na drugim miejscu uplasował się YouTube (19%), na trzecim – Twitter (19%). W Top 3 najaktywniejszych profili na Facebooku, gdzie pojawiło się najwięcej doniesień o filmie, to: naEKRANIEpl, Plotek oraz Natemat.pl.
„Barbie” vs „Oppenheimer”
Choć oba filmy zadebiutowały w kinach tego samego dnia, analizując, na prowadzenie w mediach, z miażdżącą przewagą, wysuwa się „Barbie”, która wygenerowała łącznie ponad 52 tys. publikacji. Dla porównania, drugi z analizowanych tytułów zgromadził na swoim koncie niecałe 13 tys. wzmianek.
Raport PSMM Monitoring & More „Barbie vs Oppenheimer” jest dostępny pod tym linkiem.