Vouchercloud przygotował infografikę na temat psychologii konsumenta i czynników, jakie mają wpływ na dokonanie zakupów online.
Jak zadbać o skuteczność sprzedaży online?
Okazuje się, że decyzje związane z zakupami w sklepach internetowych najczęściej nie mają nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem – są podejmowane w 90 sekund, niemal zawsze pod wpływem zdjęć lub materiałów video zamieszczonych przy opisie produktu (który jest przez nas czytany mniej dokładnie od komentarzy), lecz jeżeli strona nie załaduje się w ciągu trzech sekund, rezygnujemy z odwiedzin i niemal nigdy do tego sklepu nie wracamy. Wybraliśmy już odpowiedni produkt? Nie powiedziane, że transakcja dojdzie do skutku. Jeżeli trzeba będzie się zarejestrować (czyli stworzyć kolejne konto za pomocą nowego loginu i hasła, które trzeba będzie zapamiętać – bo przecież specjaliści od bezpieczeństwa w Internecie zabraniają używać jednego hasła do wszystkiego), to najprawdopodobniej skorzystamy z innego sklepu. Nie ma naszej ulubionej formy płatności? Ktoś chce nam koniecznie wysyłać newsletter i zaśmiecać nam skrzynkę? Idziemy na zakupy gdzie indziej. Prawda, że wiedza z zakresu zachowań konsumenckich może być przydatna?
Zobacz również
Więcej szczegółów na infografice:
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]