Nie od dzisiaj mówi się o problemie wymierania pszczół. Coraz więcej organizacji, globalnych marek oraz państwowych instytucji rozpoczyna działania, których celem jest ochrona tych owadów.
Jedną z takich akcji rozpoczęła niedawno… pszczoła-influencerka! Wspiera ona swoją społeczność, przekazując wszelkie przychody ze współprac komercyjnych na rzecz fundacji Bee Fund, należącej do Foundation de France, która prowadzi działania mające na celu ochronę pszczelich rodzin.
Zobacz również
Jak przyznała sama pszczoła-influencerka – im więcej obserwujących, tym więcej owadów zostanie ocalonych. Do tej pory udało się jej zebrać 105 tys. followersów, lecz liczba ta cały czas rośnie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W kwietniu br. Pornhub wprowadził nową kategorię filmów poświęconą pszczołom – BeeSexual, w której za każde wyświetlenie filmu, platforma przekazywała pieniądze na organizacje ratujące te owady.
PS2
Holenderskie miasto Utrecht stworzyło ciekawą inicjatywę w trosce o naszą planetę – na dachach ponad 300 przystanków umieszczono mini ogrody, składające się z roślin uwielbianych przez pszczoły.
PS3
Wiele szwedzkich restauracji sieci McDonald’s stworzyło na swoich dachach ule, by ratować populację pszczół. Agencja Nord DDB postanowiła dołączyć się do akcji, tworząc ul, który wygląda jak miniaturowa wersja lokalu marki.