To trzecia odsłona edycji CEE globalnych raportów GWI, a jej celem jest analiza zwyczajów użytkowników mediów społecznościowych w regionie CEE.
Raport „Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej” jednoznacznie wskazuje, że rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że by sprostać oczekiwaniom tej, coraz bardziej zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe.
Zobacz również
– Rola, jaką media społecznościowe odgrywają w życiu ludzi na całym świecie, jest niebywała i widoczna we wszystkich grupach wiekowych. W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia – mówi Jason Mander, Chief Research Officer w GWI.
Kluczowe wnioski z raportu
Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki konsumujemy informacje
W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowanie w media społecznościowe nie zależy od wieku
Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. Zatem marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup.
Krótkie wideo to nie tylko TikTok
Nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów. Marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców zarówno na platformach z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści.
Media społecznościowe dominują w odkrywaniu produktów
W regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. Marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek.
Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.
Pełen raport „Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej” pobierzesz TUTAJ >>
Zdjęcia: mat. pras. (raport „Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej”)