Publicis Groupe ogłosiła nominacje zespołu kierowniczego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej CEE. Tomas Lauko został powołany na stanowisko Chief Executive Officera (CEO) Publicis Groupe CEE, a jego bezpośrednim przełożonym jest Steve King, Chief Operating Officer w Publicis Groupe. Tomas Lauko, będzie odpowiedzialny za nadzór działań Publicis Groupe na 15 rynkach regionu, w tym Polski, która jest biurem centralnym. Wspierająca działania Tomasa Maria Tudor (obecnie Chief Media Officer i Business Development Lead w Publicis Groupe CEE) została awansowana na stanowisko Chief Operating Officer w regionie CEE.
– Desygnacja Tomasa wzmacnia nasze zaangażowanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – dynamicznego regionu, oferującego wiele możliwości oraz charakteryzującego się zasobami wyjątkowych talentów. Tomas łączy głębokie zrozumienie regionu CEE, w tym naszych największych rynków – Polski i Rosji – z doświadczeniem w globalnych projektach. Będąc silnie zorientowanym na partnerskie relacje z klientami, śledzi najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii, ideach kreatywnych i rozwiązaniach biznesowych, a przy tym doskonale porusza się na gruncie współpracy międzykulturowej. W krótkim czasie, jaki upłynął, od kiedy Tomas przyjął nową rolę, pozytywne skutki jego działania zaczęły przynosić wymierne rezultaty. Jestem pewien, że pod kierownictwem Tomasa Publicis Groupe CEE będzie się rozwijać jeszcze szybciej – powiedział Steve King.
Zobacz również
– Region CEE dysponuje ogromnymi możliwościami ze względu na zróżnicowanie poszczególnych rynków. Cieszę się, że będę mógł wykorzystać swoje doświadczenie oraz wiedzę o regionie i globalnych inicjatywach, wykorzystując to dla dobra naszych klientów w tym przełomowym okresie. Zamierzam wprowadzić Publicis Groupe CEE w przyszłość platformowego świata, dzięki współpracy z naszymi najlepszymi talentami i ogromnemu potencjałowi, którym dysponujemy na wszystkich rynkach w tym regionie. Jako zespół wyznaczyliśmy sobie ambitne plany, które już zaczęliśmy wprowadzać w życie. Wierzę, że przy odpowiednim wsparciu i motywacji nasz zespół da z siebie wszystko, będąc siłą napędową dla całej organizacji – dodał Tomas Lauko.
Tomas Lauko, do niedawna Chief Operating Officer Publicis Groupe w Europie Północnej i Środkowej, odpowiadał za rozwój oferty produktowej i tworzenie planów operacyjnych zapewniających wzrost organizacji. W tym czasie Tomas odegrał zasadniczą rolę w procesie pozyskiwania i utrzymywania nowych, kluczowych klientów w regionie Europy Północnej i Środkowej (NCE). Jednocześnie skutecznie wspierał wdrażanie modelu operacyjnego Power of One w Publicis Groupe NCE, co przełożyło się na pozytywne rezultaty biznesowe.
Tomas Lauko rozpoczął swoją karierę w Société Générale w Czechach, a następnie został konsultantem ds. komunikacji w Dentsu Aegis, w której szybko awansował na kolejne stanowiska. W 2009 roku związał się z Publicis Groupe dołączając do agencji mediowej Zenith, gdzie powierzono mu kierownictwo nad rozwojem cyfrowym i biznesowym w Europie Środkowo- Wschodniej i gdzie wdrażał partnerstwa z takimi firmami jak Facebook, Google, Adform czy Gemius. Następnie awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Zenith w Czechach. Na początku 2014 roku został mianowany szefem rosyjskiego oddziału Zenith. Prowadził tę agencję i jej klientów w okresie spowolnienia gospodarczego w Rosji. Pod koniec 2016 roku przeniósł się do Paryża, aby objąć stanowisko Global Client Lead dla firmy L’Oreal, a już w 2019 roku został mianowany Chief Operating Officerem w Publicis Groupe NCE.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rezydująca w Bukareszcie Maria Tudor będzie podlegać Tomasowi Lauko jako Chief Operating Officer w Publicis Groupe CEE i ściśle z nim współpracować. W swojej nowej roli będzie nadzorować działalność regionalną Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej, strategię i jej realizację, rozwój biznesu, produktów, partnerstwa oraz kierować największymi i najszybciej rozwijającymi się praktykami w obszarach mediów i contentu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jestem bardzo dumna z naszych dotychczasowych osiągnięć i cieszę się na myśl o nowych zadaniach. Po ostatnich przekształceniach Publicis Groupe CEE jest silniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki zgranemu zespołowi, prawdziwemu duchowi Power of One i najwyższej klasy usługom oraz produktom, jesteśmy gotowi kontynuować nasz rozwój razem z naszymi klientami, partnerami i talentami. Tomas i ja mamy tę samą wizję i ambicję dotyczące naszego regionu – dążenie do osiągania jak najlepszych wyników i zaznaczenia swojej obecności nie tylko w ramach Grupy, ale również w całej branży. Wierzymy, że osiągnięcie tych celów jest możliwe dzięki zaufaniu, podejściu zorientowanemu na ludzi, pasji, inspiracji i ciągłemu uczeniu się, które łączą zespół kierowniczy na 15 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Motto wyryte na moim biurku w naszym biurze w Bukareszcie brzmi: Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem. To zaszczyt kontynuować tę niezwykłą podróż z zespołem Publicis Groupe CEE – powiedziała Maria Tudor.
Maria Tudor posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej, ale zaczynała karierę jako inżynier informatyki. Pierwszą agencją, z którą się związała, była Saatchi & Saatchi. Następnie w, 2000 roku uruchomiła rumuński oddział Zenith, po czym wprowadziła go na czołową pozycję wśród agencji mediowych w Rumunii. Maria Tudor ma na koncie szereg nagród i wyróżnień branżowych, w tym między innymi nagrodę Excellence in MediaOperations od IAA oraz Personality of the Year in Marketing and Communication w Rumunii.
Kolejną nominacją w regionie CEE jest powierzenie Pauli Sobieszek stanowiska Business Development Directora. Oznacza to kontynuację jej szesnastoletniej kariery w branży. W tym czasie była związana z domem mediowym Mindshare (WPP), gdzie stopniowo awansowała od stanowiska Media Plannera do Business Partnera. Paula Sobieszek podlega bezpośrednio Marii Tudor. W nowej roli będzie zarządzać projektami rozwoju biznesu w całym regionie oraz zajmować się ich koordynacją, zapewniać spójność z praktykami globalnymi, współkierować rozwojem i koordynacją produktów, wspierać optymalizację i automatyzację działań, a także budować relacje Publicis Groupe CEE z dostawcami globalnymi i regionalnymi.