Publicis Groupe promuje kodeks zasad współpracy z influencerami

Publicis Groupe, która jako pierwsza grupa komunikacyjna na polskim rynku ogłosiła wdrożenie kodeksu z zasadami współpracy dla influencerów, kontynuuje promocję dokumentu i wspólnie z twórcami zachęca do rozwijania branży w oparciu o podstawowe wartości.
O autorze
2 min czytania 2024-02-02

Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców, chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów.


– Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie umowy, które od tamtej pory podpisujemy z influencerami zawierają już ten dokument i spotyka się to z pełną akceptacją ze strony naszych partnerów – mówi Monika Pruszczyńska, Integrated Communication Director w agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.

Grupa kontynuuje promocję kodeksu w branży marketingowej i we współpracy ze znanymi influencerami stworzyła film, który przybliża zasady kodeksu. W filmie wystąpili Kinga Paruzel, Anna Małysa (Anka Śmietanka), Weronika Jaguś, Jakub Przeździecki (Coocharz) i Kacper Porębski (Jasper), którzy zachęcają do rozwijania branży w oparciu o bliskie im wartości, spójne z zasadami wprowadzonymi przez Publicis Groupe. Film pojawi się na kanałach społecznościowych Agencji i Publicis Groupe.

12 zasad Kodeksu dla influencerów, współpracujących z Publicis Groupe:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  1. Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.
  2. Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.
  3. W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.
  4. W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.
  5. Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.
  6. Reaguję na działania mojej społeczności, mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.     
  7. Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.
  8. Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.
  9. Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.
  10. Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.
  11. Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.
  12. Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.

Zdjęcie główne: YouTube

PS Branżowy Okrągły Stół Influencer Marketingu pod egidą IAA Polska

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zaprosiło decydentów z największych platform społecznościowych, największych sieci kanałów oraz największych grup reklamowych do prac w ramach Okrągłego Stołu Influencer Marketingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Upadli influencerzy a współprace z markami. Analiza ekspertów

Czy marki powinny wycofać się z wszystkich współprac z „upadłymi” influencerami? Czy są w stanie zabezpieczyć się (np. umową) przed takimi sytuacjami? Czy influencerzy mogą się podnieść po tak dużej wizerunkowej porażce? O to zapytaliśmy ekspertów od marketingu i PR.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się