TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Publikowanie wizerunku dzieci w internecie. Kolejne poradniki od UODO i Fundacji Orange

Publikowanie wizerunku dzieci w internecie. Kolejne poradniki od UODO i Fundacji Orange
UODO kontynuuje współpracę z Fundacją Orange. W jej wyniku powstały kolejne materiały, których zadaniem jest troska o dobro i bezpieczeństwo dzieci.
O autorze
1 min czytania 2024-08-19

Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange wydały w tym roku poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”. Pierwszy raz zaprezentowano go podczas konferencji zorganizowanej 8 lipca 2024 przez Parlamentarny Zespół Praw Dziecka i UODO.

Pierwotny poradnik opisuje, jakiej ochronie podlega wizerunek, jak poprawnie skonstruować zgodę na jego rozpowszechnianie i obala najpopularniejsze „mity” z tym związane. Zawiera także listę potencjalnych ryzyk, które wiążą się z publikowaniem wizerunku dzieci w internecie, wyjaśnia pojęcia typu sharenting czy troll parenting. Posiada także listę pytań, które warto sobie zadać przed udostępnianiem treści z udziałem dzieci online oraz inspiracje do poszukiwania bezpiecznych dla dzieci rozwiązań.

Nowe poradniki od UODO i Fundacji Orange

Idąc za ciosem, opublikowano kolejne poradniki, które zadedykowano konkretnym podmiotom: klubom sportowym, organizacjom pozarządowym, placówkom oświatowym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Materiały do pobrania znajdują się na stronie internetowej UODO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: UODO, opracowanie: Agata Drynko

PS Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]

Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”, który może wesprzeć placówki, organizacje i wszystkich dorosłych w dbaniu o lepszą ochronę dzieci w erze cyfrowej.