Publikowanie wizerunku dzieci w internecie. Kolejne poradniki od UODO i Fundacji Orange

Publikowanie wizerunku dzieci w internecie. Kolejne poradniki od UODO i Fundacji Orange
UODO kontynuuje współpracę z Fundacją Orange. W jej wyniku powstały kolejne materiały, których zadaniem jest troska o dobro i bezpieczeństwo dzieci.
O autorze
1 min czytania 2024-08-19

Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange wydały w tym roku poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”. Pierwszy raz zaprezentowano go podczas konferencji zorganizowanej 8 lipca 2024 przez Parlamentarny Zespół Praw Dziecka i UODO.

Pierwotny poradnik opisuje, jakiej ochronie podlega wizerunek, jak poprawnie skonstruować zgodę na jego rozpowszechnianie i obala najpopularniejsze „mity” z tym związane. Zawiera także listę potencjalnych ryzyk, które wiążą się z publikowaniem wizerunku dzieci w internecie, wyjaśnia pojęcia typu sharenting czy troll parenting. Posiada także listę pytań, które warto sobie zadać przed udostępnianiem treści z udziałem dzieci online oraz inspiracje do poszukiwania bezpiecznych dla dzieci rozwiązań.

Nowe poradniki od UODO i Fundacji Orange

Idąc za ciosem, opublikowano kolejne poradniki, które zadedykowano konkretnym podmiotom: klubom sportowym, organizacjom pozarządowym, placówkom oświatowym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Materiały do pobrania znajdują się na stronie internetowej UODO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: UODO, opracowanie: Agata Drynko

PS Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]

Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”, który może wesprzeć placówki, organizacje i wszystkich dorosłych w dbaniu o lepszą ochronę dzieci w erze cyfrowej.