Ten sukces osiągnięto m.in. dzięki wykorzystaniu oprogramowania Adobe Digital Publishing Suite w wersji Enterprise.
Lider interaktywnych wydań prasy
„Puls Biznesu+” pojawił się w Apple App Store i Google Play 9 lipca 2012 r. i od samego początku zajmuje pozycję lidera elektronicznych wydań prasy. Aplikacja jest formatem premium stworzonym całkowicie od podstaw i łączy w sobie najlepsze elementy prasy z możliwościami jakie dają tablety. Dziennik zawiera najciekawsze artykuły z edycji drukowanej wzbogacone o wybrane teksty lifestyle’owe z magazynu „Puls Biznesu Weekend”. Czytelnicy „Pulsu Biznesu+” mają także dostęp do aktualizowanych na bieżąco wiadomości gospodarczych z portalu pb.pl uzupełnionych o elementy interaktywne.
Zobacz również
Aplikacja w tygodniu debiutu zdominowała rynek polskich elektronicznych wydań prasy zajmując pierwsze miejsce w Top Free iPad Apps w kategorii „Newsstand” (kategoria aplikacji tytułów prasowych sprzedawanych w prenumeracie). Zajęła także pierwsze miejsce w Top Free iPad Apps w kategorii „All” wyprzedzając m.in. Angry Birds. Interaktywne wydanie dziennika od samego początku zbiera też pozytywne recenzje ze strony użytkowników – ponad 90% z nich wystawiło ocenę bardzo dobrą za stronę wizualną aplikacji. „Puls Biznesu+” doceniło także środowisko branżowe, m.in. portal wirtualnemedia.pl uznając go za najlepsze tabletowe wydanie prasy w Polsce. Liczba pobrań aplikacji do końca grudnia 2012 dwukrotnie przewyższyła założenia wydawcy i wyniosła 10 tysięcy.
Interaktywność „Pulsu Biznesu+” dzięki Adobe DPS
„Puls Biznesu+” sukces i popularność wśród odbiorców zawdzięcza przede wszystkim wysokiej interaktywności aplikacji, która jest efektem wykorzystania wszystkich możliwości rozwiązania Adobe DPS. Dzięki Adobe Digital Publishing Suite, Puls Biznesu+ w pełni wykorzystuje możliwości tabletów – jest bogatszy od wydania papierowego m.in. o animacje, infografiki, tabele, filmy, zdjęcia, a także zmieniające się w czasie rzeczywistym wykresy z notowaniami walut, surowców i akcji spółek zarówno z warszawskiego parkietu, jak i z najważniejszych światowych giełd. Na wybór środowiska DPS wpłynęła nie tylko integracja systemu z oprogramowaniem Adobe funkcjonującym już w wydawnictwie, ale także całodobowe wsparcie techniczne Adobe Gold Support 24/7.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Dzięki rozwiązaniom Adobe mogliśmy jednocześnie przygotować wydanie na dwie wiodące platformy mobilne: iOS i Android. Niepodważalnym atutem tego rozwiązania jest również to, że Adobe ponosi koszty rozwoju środowiska DPS na nowe platformy czy urządzenia, udostępnia cykliczne bezpłatne aktualizacje. Dba też o to, by ten proces przebiegał bezproblemowo” – wyjaśnia Przemek Barankiewicz, pomysłodawca projektu i redaktor naczelny pb.pl. „Decyzja o stworzeniu aplikacji w Pulsie Biznesu zapadła zdecydowanie później niż w innych redakcjach, jednak dzięki temu uniknęliśmy wielu błędów, które popełniła konkurencja. Wprowadziliśmy na rynek produkt, którzy specjaliści i rynek uznają za najlepszy dziennik stworzony na tablety w Polsce” – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe możliwości tabletowej prasy
Tworzenie wydania tabletowego w oparciu o oprogramowanie DPS jest w pełni zautomatyzowane i nie wymaga udziału programistów. DPS daje ponadto możliwość równoległego tworzenia treści na urządzenia działające w oparciu o różne systemy operacyjne. Co istotne, licencja na korzystanie z oprogramowania, pozwala na tworzenie dowolnej ilości aplikacji, zarówno jedno–, jak i wielowydaniowych, na dowolną platformę.
Tabletowy „Puls Biznesu+” cechuje unikatowy wygląd. Wykorzystanie wersji Enterprise środowiska Adobe DPS pozwala wydawcy na zmianę treści i wyglądu aplikacji w czasie rzeczywistym, co oznacza, że artykuły i najświeższe informacje ze świata są aktualizowane na bieżąco. Tabletowe wydanie dziennika zintegrowane jest z kontem wydawcy na Twitterze, treść każdej publikacji można współdzielić w portalach społecznościowych takich jak Facebook i Twitter oraz poprzez e-mail. Wybrane materiały z „Pulsu Biznesu+” można również przeglądać za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze.
Wykorzystanie środowiska DPS przy tworzeniu aplikacji, umożliwiło wydawcy wprowadzenie nowych form reklamy oraz tworzenie wydań specjalnych dla klientów, wraz z zastosowaniem layoutu reklamowego na zasadzie copy/paste we wszystkich, także publikowanych przez inne wydawnictwa aplikacjach, tworzonych w DPS. Wykorzystanie oprogramowania Adobe, pozwala także na integrację aplikacji „Puls Biznesu+” z bazą prenumeratorów papierowych, dzięki czemu mogą oni korzystać bezpłatnie z wydania tabletowego. Ponadto, środowisko DPS umożliwia wydawcy analizę zainteresowania poszczególnymi treściami oraz reklamami w tabletowym wydaniu.
Proces przygotowania aplikacji „Puls Biznesu+” trwał dwa miesiące. Rozpoczął się w kwietniu 2012, w czerwcu światło dzienne ujrzała finalna wersja „Pulsu Biznesu+”. Pierwszym owocem pracy zespołu odpowiedzialnego za przygotowanie aplikacji była zamknięta wersja deweloperska, udostępniona do oceny blogerom. Pierwsze, dostępne powszechnie wydanie aplikacji „Puls Biznesu+”, pojawiło się w Apple App Store i Google Play 9 lipca 2012 r.
Pomysłodawcą i osobą nadzorującą oraz koordynującą wybór i wdrożenie rozwiązania, był Przemek Barankiewicz, redaktor naczelny pb.pl. Za projekt graficzny odpowiadał Tomasz Młynarski, art director, za implementację projektu firma Optizen Labs, channel reseller partner Adobe.