Pulsująca ławka sercem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

Waży prawie 300 kg, imituje bicie serca i przykuwa uwagę zwłaszcza wieczorami. Pulsująca ławka, która stanęła w centrum Katowic, zachęcała gości szczytu klimatycznego COP24 do odpoczynku.
O autorze
1 min czytania 2018-12-20

W grudniu przez blisko dwa tygodnie oczy niemal całego świata były zwrócone na Katowice. To wszystko dzięki szczytowi klimatycznemu COP24 odbywającego się w stolicy województwa śląskiego. W akcję promocji regionu oraz zorganizowania różnych aktywności podczas szczytu włączyła się również Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. W tym celu GZM udostępniła dla tysięcy zagranicznych gości oraz mieszkańców specjalną strefę otwartą w dawnej siedzibie Muzeum Śląskiego w Katowicach. Wśród atrakcji na miejscu znalazła się między innymi interaktywna wystawa, mapping, bar tlenowy czy pulsująca ławka, która pełniła rolę bijącego serca metropolii podczas COP24.

Interaktywna instalacja była zlokalizowana tuż przed wejściem do siedziby muzeum, sąsiadującej z katowickim rynkiem. Misją pulsującej ławki było obrazować – poprzez iluminację świetlną – bicie serca. Natężenie tego pulsu zależało od liczby osób, które na niej usiadły. Im było ich więcej, tym puls świetlny był bardziej wyraźny. Dodatkowo podczas trwania całej akcji, metropolia zachęcała tych, którzy usiedli, do publikowania swoich filmów oraz zdjęć z #TubijeserceMetropolii w mediach społecznościowych.

Do zbudowania bijącego serca metropolii wykorzystano 10 płyt sklejki, ponad 200 nakrętek, ponad 400 podkładek, 6 prętów gwintowanych, 60 metrów taśmy led, a cała konstrukcja ważyła około 300 kilogramów. W ławce zamontowano czujniki tensometryczne, które rozpoznawały – od razu kiedy siadały na niej kolejne osoby – zmiany w nacisku. Dzięki temu tensometry mogły sterować siłą natężenia światła. Interaktywna instalacja była dostępna dla wszystkich gości COP24 i mieszkańców aglomeracji do połowy grudnia. Obecnie ławka znajduje się w siedzibie GZM w Katowicach.

Projekt dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zrealizowała firma technologiczna Netizens, a autorem pomysłu była agencja Emlab.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing