Badania pokazują, że jedna na siedem osób w Wielkiej Brytanii jest neurodywergentna. Dodatkowo, najniższe wskaźniki zatrudnienia mają osoby borykające się z różnego rodzaju trudnościami w nauce, osoby autystyczne czy osoby walczące z problemami psychicznymi.
„Unseen CV” to kampania powstała przy współpracy agencji House 337 oraz organizacji Autistica, w ramach której udało się stworzyć Indeks Pracodawców Neuroróżnorodności – NDEIⓇ. Dzięki programowi firmy mogą dowiedzieć się, jak dostosować proces rekrutacji oraz środowisko pracy do potrzeb osób neuroróżnorodnych. Indeks powstał w oparciu o realne sytuacje. Wiedza, którą można uzyskać za jego pośrednictwem jest oferowana całkowicie za darmo.
Zobacz również
-
#OdKulis: „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” Fundacji UNAWEZA. Akcja, która uczy, jak udzielać Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego
-
„The Festival Where You Can”: na festiwalu w Cannes francuska kampania demaskuje obecność papierosów w filmach
-
Wojciech i Marcin Mannowie promują ideę wspólnego czytania w kampanii #TataTeżCzyta2025
Firmy, które dołączą do akcji otrzymają niepublikowany nigdzie raport oraz spersonalizowany plan działania. Ponadto, marki będą miały okazję wzięcia udziału w corocznych nagrodach NDEI® oraz nawiązania kontaktu z grupą pracodawców, którzy są liderami w dziedzinie neurointegracji.
Kampania promowana jest głównie za pośrednictwem reklam OOH oraz mediów społecznościowych. W ramach akcji powstały grafiki, które kierują pracodawców na stronę organizacji Autistica, gdzie można zapisać firmę na tzw. Employer Index w celu uzyskania potrzebnych informacji.

fot. Autistica
Wojciech i Marcin Mannowie promują ideę wspólnego czytania w kampanii #TataTeżCzyta2025
Na plakatach umieszczono puste CV, które ma pokazywać, że talenty osób neuroróżnorodnych najczęściej nie są zauważane przez pracodawców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing


fot. House 337
– Zbyt wiele talentów osób z neuroróżnorodnością jest niewidocznych podczas rozmów kwalifikacyjnych ani w miejscu pracy, ale niewielkie zmiany ze strony pracodawców mogą pomóc im osiągać najlepsze wyniki umiejętności i wprowadzać różnorodne sposoby myślenia do organizacji. Biorąc udział w NDEIⓇ, organizacje mogą dowiedzieć się, jak rekrutować, wspierać i zatrzymywać zespoły neuroróżnorodne, ale także sprawić, by miejsce pracy stało się miejscem bardziej włączającym dla wszystkich, ponieważ wszyscy myślimy i pracujemy inaczej – komentuje dr James Cusack, dyrektor naczelny Autistica.
Zdjęcie główne: House 337
PS BERNADETTA BIESZCZANIN: Biznes potrzebuje neuroróżnorodności, a firmy neuromanagerów
Jakie korzyści wynikają z zatrudnienia osób neuroróżnorodnych? Czy firmy powinny mieć w swoich strukturach neuromanagerów? Czy potrzebujemy więcej kampanii dot. neuroróżnorodności? O tym rozmawiamy z Bernadettą Bieszczanin – psycholożką, pedagożką i współtwórczynią projektu SPEKTRUM WRAŻLIWOŚĆI.
PS2 Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje warto rozwinąć.