Badania pokazują, że jedna na siedem osób w Wielkiej Brytanii jest neurodywergentna. Dodatkowo, najniższe wskaźniki zatrudnienia mają osoby borykające się z różnego rodzaju trudnościami w nauce, osoby autystyczne czy osoby walczące z problemami psychicznymi.
„Unseen CV” to kampania powstała przy współpracy agencji House 337 oraz organizacji Autistica, w ramach której udało się stworzyć Indeks Pracodawców Neuroróżnorodności – NDEIⓇ. Dzięki programowi firmy mogą dowiedzieć się, jak dostosować proces rekrutacji oraz środowisko pracy do potrzeb osób neuroróżnorodnych. Indeks powstał w oparciu o realne sytuacje. Wiedza, którą można uzyskać za jego pośrednictwem jest oferowana całkowicie za darmo.
Zobacz również
Firmy, które dołączą do akcji otrzymają niepublikowany nigdzie raport oraz spersonalizowany plan działania. Ponadto, marki będą miały okazję wzięcia udziału w corocznych nagrodach NDEI® oraz nawiązania kontaktu z grupą pracodawców, którzy są liderami w dziedzinie neurointegracji.
Kampania promowana jest głównie za pośrednictwem reklam OOH oraz mediów społecznościowych. W ramach akcji powstały grafiki, które kierują pracodawców na stronę organizacji Autistica, gdzie można zapisać firmę na tzw. Employer Index w celu uzyskania potrzebnych informacji.
fot. Autistica
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na plakatach umieszczono puste CV, które ma pokazywać, że talenty osób neuroróżnorodnych najczęściej nie są zauważane przez pracodawców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. House 337
– Zbyt wiele talentów osób z neuroróżnorodnością jest niewidocznych podczas rozmów kwalifikacyjnych ani w miejscu pracy, ale niewielkie zmiany ze strony pracodawców mogą pomóc im osiągać najlepsze wyniki umiejętności i wprowadzać różnorodne sposoby myślenia do organizacji. Biorąc udział w NDEIⓇ, organizacje mogą dowiedzieć się, jak rekrutować, wspierać i zatrzymywać zespoły neuroróżnorodne, ale także sprawić, by miejsce pracy stało się miejscem bardziej włączającym dla wszystkich, ponieważ wszyscy myślimy i pracujemy inaczej – komentuje dr James Cusack, dyrektor naczelny Autistica.
Zdjęcie główne: House 337
PS BERNADETTA BIESZCZANIN: Biznes potrzebuje neuroróżnorodności, a firmy neuromanagerów
Jakie korzyści wynikają z zatrudnienia osób neuroróżnorodnych? Czy firmy powinny mieć w swoich strukturach neuromanagerów? Czy potrzebujemy więcej kampanii dot. neuroróżnorodności? O tym rozmawiamy z Bernadettą Bieszczanin – psycholożką, pedagożką i współtwórczynią projektu SPEKTRUM WRAŻLIWOŚĆI.
PS2 Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje warto rozwinąć.