Im szybsza dostawa zamówionych produktów, tym wyższy poziom zadowolenia klientów – o tej zależności nie trzeba nikogo przekonywać. Firma Pyszne.pl, dostarczająca jedzenie z rozmaitych restauracji w całej Polsce, zaprezentowała kolejny etap na drodze do świadczenia błyskawicznych usług. Mowa o robotach bionicznych, a dokładnie rzecz biorąc: „psoboty” (mechaniczne psy), które mogą w przyszłości stać się nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu dostaw.
Dotychczas Pyszne.pl korzystało już m.in. z robotów jeżdżących i dronów (testowanych w 2024 roku nad Zalewem Zegrzyńskim), a także udoskonalało aplikację dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji do dopasowywania się do potrzeb użytkowników. Tym razem nadszedł czas na poszerzenie floty tradycyjnych dostawców. Nowością są roboty kroczące, które znacząco przyspieszą obsługę.
„Psobot” to w rzeczywistości robot Lite3 – czworonożna maszyna przypominająca psa, niosąca na grzbiecie plecak Pyszne.pl. Rozwiązanie opracowała firma DEEPRobotics, a rolę dystrybutora w Polsce pełni S4Tech.
Bioniczny robot, dzięki inspiracji anatomią ssaków, może poruszać się po schodach, krawężnikach i nierównym terenie – czyli wszędzie tam, gdzie klasyczny pojazd dostawczy mógłby mieć trudności z dotarciem.


– Innowacyjność w dostawach to jeden z naszych głównych kierunków rozwoju. Stale nawiązujemy nowe współprace, w tym z kolejnymi partnerami spoza „rodzimego” nam segmentu restauracyjnego. Ta lista stale się wydłuża, przecieramy nowe ścieżki biznesowe. Szukamy także rozwiązań, które wesprą nas w chwilach największego obłożenia lub braku dostępnych rąk do pracy. W takich momentach widzimy potencjał technologii jak roboty Lite3 – pozwalających odciążyć kurierów i zrealizować na czas zamówienia, na które czekają nasi klienci. Warto jednak podkreślić, że w naszej branży roboty nigdy nie zastąpią ludzi, a staną się jedynie uzupełnieniem naszego łańcucha logistycznego – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Zdjęcia: mat. pras.