Pyszne.pl poszukuje nowych rozwiązań, aby jak najefektywniej docierać do swoich użytkowników, wykorzystując np. nowe technologie. Jednym z nich są dostawy dronowe, których pilotażowy program Pyszne.pl uruchomiło we współpracy z Farada Group – polską firmą zajmującą się projektowaniem, wytwarzaniem i wdrażaniem bezzałogowych statków powietrznych dla różnych sektorów.
Podniebne przesyłki
Premierowa dostawa dronem odbyła się 23 sierpnia br. Na specjalnie przygotowane nad Jeziorem Zegrzyńskim lądowisko drogą powietrzną dostarczono pizze z restauracji Habanero. Lot trwał 6 minut. Cały proces koordynowany był zarówno przez pilotów dronów z Farada Group, jak i kurierów Pyszne.pl, którzy przygotowali przesyłkę do „podróży” kilkadziesiąt metrów nad ziemią oraz przyjęli ją w punkcie odbioru zlokalizowanym na terenie klubu żeglarskiego KS Spójnia Warszawa.
Zobacz również
– Chociaż jesteśmy na rynku już prawie 15 lat i mamy na nim silną pozycję, to nie osiadamy na laurach i ciągle szukamy nowych możliwości rozwoju, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych użytkowników. Oczekują oni szerokiej oferty, ale także szybkich dostaw. Te nie zawsze są możliwe, jeśli jesteśmy w trudno dostępnych miejscach. Rozwiązaniem mogą być właśnie dostawy dronowe. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości będą z nich mogli korzystać użytkownicy np. wypoczywający nad Bałtykiem – mówi Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl.
Lot ku przyszłości dostaw
Dronową dostawę poprzedziły wielotygodniowe przygotowania i testy. Wszystko po to, aby mieć pewność, że lot przebiegnie w maksymalnie bezpieczny sposób, a sam transport nie zaszkodzi jakości dostarczanych produktów. Kluczową rolę na tym etapie odegrał partner technologiczny, czyli Farada Group, która od kilku lat z sukcesami produkuje bezzałogowe statki powietrzne średniego i dalekiego zasięgu oraz wdraża je w kolejnych branżach. Firma zapewniła zarówno sprzęt dostosowany do tego rodzaju misji i spełniający wymogi regulacyjne, jak i zadbała o lotniczą stronę przedsięwzięcia – od wykwalifikowanych pilotów, techników naziemnych, po zapewnienie zgodność przeprowadzanych operacji z przepisami lotniczymi. Finalnie na niebie nad Jeziorem Zegrzyńskim pojawił się wielowirnikowy dron, który może przewozić ładunki o wadze do 5 kg na odległość nawet 20 kilometrów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Drony są nie tylko świetnym narzędziem do uwieczniania wakacji czy wesel, ale realnie zmieniają oblicze wielu sektorów, w tym logistyki – doskonale uzupełniając dotychczasowe, tradycyjne metody dostaw oraz w wielu aspektach stanowią odpowiedź na wyzwania z jakimi zmaga się ta branża. Jak każdy sektor innowacyjny zmagamy się z szeregiem wyzwań, przede wszystkim tych regulacyjnych. Z tego i innych powodów cieszy nas partnerstwo z Pyszne.pl, ponieważ pozwala napisać kolejny rozdział w komercyjnych wdrożeniach dronów w Polsce, dając impuls do rozwoju całej branży – mówi Joanna Rutkowska, dyrektor operacyjna Farada Group
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Żabka Jush po raz pierwszy dostarczyła zakupy z wykorzystaniem drona
Żabka Jush coraz śmielej sięga po innowacyjne rozwiązania. W ostatni weekend twórcy aplikacji przetestowali dostawę dronem, który dostarczył zamówienie na plażę w Warszawie.