Strona pozwala na przeprowadzenie pełnego procesu rezerwacji, z wyborem odpowiednich pokoi i najkorzystniejszej oferty. Jest przygotowana specjalnie z myślą o użytkownikach smartfonów i małych urządzeń mobilnych, jako dedykowana wersja „lajt” dzięki czemu jej ładowanie jest szybkie nawet przy słabszych łączach internetowych. Wszystkie elementy nawigacyjne zostały też zaprojektowane pod urządzenia z panelem dotykowym.
– Naszymi Gośćmi są w większości biznesmani, którzy podróżując w interesach dużą wagę przykładają do jak najszybszego dostępu do informacji. Uruchamiając mobilną wersję strony liczymy przede wszystkim na rezerwacje od użytkowników ad hoc, którzy będąc w podróży znaleźli się nagle w potrzebie znalezienia opcji noclegowej. Jak pokazują badania, takie rezerwacje mają bardzo krótki booking window (wyprzedzenie z jakim Goście rezerwują nocleg) i robione są najczęściej w dniu przyjazdu lub dzień przed. Prognozy specjalistów są jednoznaczne, rezerwacje z urządzeń mobilnych będą rosnąć, bo lawinowo wzrasta zarówno liczba samych urządzeń, jak też ich użytkowników – mówi Bartosz Jungiewicz Specjalista ds. E-Commerce w Qubus Hotel.
Zobacz również
Projektując wersję mobilną strony sieć pamiętała również o Gościach, którzy dokonują rezerwacji telefonicznie. Bardzo łatwo znajdziemy na niej wszystkie dane kontaktowe oraz najistotniejsze informacje o hotelach. We wrześniu 2013 roku 11% wejść na stronę domową pochodziło ze smartfonów (w 2012 r. było to 5%), a 5% wejść na stronę domową było z tabletów (w roku 2012 było to 2%).
– Z doświadczenia wiemy, że popularną formą założenia rezerwacji pokoju jest też dla Gości rezerwacja telefoniczna. Dlatego na stronie mobilnej umieściliśmy numer telefonu w centralnej części stron hotelowych. Pozwala to Gościom na szybkie wybranie numeru na smartfonie i tym samym założenie rezerwacji. Uruchomienie strony mobilnej jest kolejnym działaniem sieci Qubus Hotel w celu podniesienia dostępności oferty hotelowej dla Gości, tak aby mogli rezerwować nocleg w każdym miejscu i w każdej chwili – podsumowuje Michał Świgost Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing