Akcja bazuje na tzw. influencer marketingu, czyli wykorzystaniu wizerunku znanych osób do promowania marek, czy jak w tym wypadku kampanii społecznej. Grupa Raben zaprosiła tym razem do współpracy najpopularniejszego influencera z branży motoryzacyjnej w Polsce – Motodoradcę oraz swojego wieloletniego partnera biznesowego – firmę Mercedes-Benz Truck Warszawa. Celem projektu jest przede wszystkim promowanie bezpieczeństwa na drodze, w tym platformy www.niebadzdziki.pl, a także pokazanie pracy kierowcy samochodu ciężarowego i zrecenzowanie nowego Actrosa.
– Codziennie na polskie drogi wyrusza ponad 4,5 tyś. naszych kierowców. Zależy nam na tym, aby każdy z nich bezpiecznie dotarł do celu, niezależnie od tego, czy jest to dostawa do najdalszego zakątka czy powrót do domu. Czujemy się także odpowiedzialni za innych użytkowników ruchu drogowego. Dlatego, naszych kierowców wyposażamy w nowoczesne i zwiększające bezpieczeństwo jazdy narzędzia pracy, a także uruchomiliśmy interaktywną platformę edukacyjną o bezpieczeństwie na drodze niebadzdziki.pl, którą teraz promujemy wspólnie z Motodoradcą i naszymi kierowcami. – wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager, Grupa Raben.
Zobacz również
Współpraca z Motodoradcą obejmuje promocję w mediach społecznościowych influencera (Facebook, Instagram) oraz dedykowany program na kanale YouTube. W reportażu influencera, który znajduje się na kanale YouTube, panowie wspólnie zrecenzowali nowego Actrosa z kamerą MirrorCam zamiast lusterek oraz asystentem martwego pola, który od początku października jeździ we flocie Raben. Sebastian przeszkolił także Motodoradcę z obowiązkowego dla wszystkich kierowców Grupy Raben szkolenia „Nie bądź dziki”.
– Niezwykle się ucieszyłem gdy Grupa Raben zaproponowała mi współpracę, to w końcu spełnienie marzeń każdego dużego chłopca – przejażdżka ogromnymi ciężarówkami (na które mam, rzecz jasna, prawo jazdy). Co więcej, sama jazda nowym Actrosem to naprawdę spora przyjemność, między innymi dzięki nowinkom technologicznym poprawiającym bezpieczeństwo i pomagającym kierowcy dotrzeć do celu. Cieszę się, że firmy logistyczne biorą sobie za cel nie tylko reklamy wizerunkowe ale też i kampanie zwiększające bezpieczeństwo na drodze – takie jak projekt „Nie bądź dziki” Grupy Raben, który znalazł się także w moim filmie. To świadczy o dużej dojrzałości i świadomości biznesu. W takich kampaniach to ja mogę brać udział codziennie. Do zobaczenia Mobilki na trasie! – tak cały wspólny projekt podsumowuje Motodoradca.
Dodatkowo Motodoradca, który oczywiście posiada prawo jazdy kategorii C i C+E, miał szansę sprawdzić swoje umiejętności w praktyce i po raz pierwszy podpiąć naczepę do ciągnika oraz podstawić ciężarówkę pod załadunek w oddziale Grupy Raben w Chlebni. Wyniki jego zmagań można zobaczyć w najnowszym odcinku Motodoradcy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Grupa Raben ma już doświadczenia we współpracy z influencerami. W ramach swojej akcji #RabenExpress, podejmowała działania min. z Tasteaway, Dr Lifestyle czy Rafałem Gęburą z 7 metrów pod ziemią. Projekt #RabenExpress otrzymał nawet statuetkę Brązowy Spinacz w kategorii PR korporacyjny. Firma współpracowała także z Magic of Y promując międzynarodowe połączenia drobnicowe, a niebawem usłyszycie o kolejnym projekcie promującym zdrowy tryb życia. Wszystkie działania z influencerami Grupa Raben realizuje we współpracy z agencją Good For You.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Gdyby ktoś 3 lata temu mi powiedział, że będę współpracował z firmą logistyczną, z którą będziemy zdobywać najważniejsze nagrody za akcje influencerskie, nie uwierzyłbym. A tu proszę, można! Nawet w tak trudniej branży jak logistyka – da się podejść innowacyjnie, zrealizować kreatywny i niesztampowy projekt. To jest możliwe dzięki odważnym osobom, z którymi na co dzień pracuję w Grupie Raben. Dziękuję! I już się nie mogę doczekać się co przyniosą kolejne lata współpracy. – śmieje się Wojtek Kardyś z agencji Good For You.