Władze miasta Warszawa przygotowały na potrzeby kampanii specjalne infografiki ze wskazówkami o zasadach selektywnej zbiórki odpadów. Porady i informacje są przekazywane mieszkańcom m.in. na ekranach w środkach komunikacji miejskiej, ulotkach, w serwisach internetowych i na profilach społecznościowych stolicy. Natomiast w specjalnej wyszukiwarce można szybko sprawdzić, do którego kosza należy wyrzucić resztki jedzenia czy puste opakowanie.
– Codzienne, nawet niewielkie decyzje wpływają na to, ile produkujemy odpadów, czy wyprodukujemy ich mniej oraz ile z tych surowców będzie można odzyskać. Zebrane szkło, plastik czy papier mogą mieć drugie życie, a recykling zaczyna się w naszym domu. Rolą miasta jest edukacja ekologicznych praktyk, które chronią naturalne środowisko – mówi Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Zobacz również
Do warszawskiej inicjatywy przyłączyła się IKEA, która w ramach realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, mającej na celu stanie się firmą przyjazną dla ludzi i planety, rozpoczęła kampanię informacyjno-promocyjną w warszawskich sklepach IKEA Targówek, IKEA w Blue City i IKEA Janki, poświęconą zapobieganiu powstawania odpadów (w tym przeciwdziałaniu marnowania żywności) oraz segregacji odpadów na pięć frakcji. Materiały informacyjne pojawią się przy produktach ułatwiających przechowywanie i segregację, na rozmieszczonych w sklepach ekranach dotykowych oraz na stronie internetowej IKEA.
„Rady na odpady”
Współpraca m.st. Warszawy i IKEA przy projekcie pod nazwą „Rady na Odpady” zostanie zainaugurowana podczas spotkania prasowego 10 lutego br. w sklepie IKEA Targówek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W IKEA znamy wiele sposobów na to, jak pozytywnie wpływać na naszą planetę. Dostrzegamy, że w przypadku tematu odpadów dla wielu naszych klientów jest to na co dzień temat albo zbyt ogólny, albo wymagający zmiany nawyków i budzący obawy o wystarczającą ilość miejsca. Dlatego staramy się podsuwać proste i nowoczesne rozwiązania, dopasowane nawet do najmniejszych czy niełatwych powierzchni – mówi Maria Matyszczak, Zastępczyni Dyrektora Rynku IKEA Janki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przykładem są pojemniki z pokrywą do sortowania odpadów HÅLLBAR, o różnej pojemności, ze składanym uchwytem, co ułatwia ich ustawianie w szafkach czy szufladach oraz przenoszenie do miejsca składowania odpadów. Pojemniki wykonano z tworzyw sztucznych, pochodzących w min. 20% z recyklingu.
Ograniczaniu odpadów żywnościowych przysłużą się pojemniki z plastiku lub szkła żaroodpornego do przechowywania żywności IKEA 365+. Pojemniki mają trzy rodzaje pokrywek: plastikowe zapinane na szczelne kliknięcie, bambusowe (wersja najbardziej ekologiczna) i silikonowe; mogą stać w lodówkach i zamrażarkach, nadają się do mycia w zmywarkach.
Z kolei dzięki butelce na wodę IKEA 365+ wielokrotnego użytku o poj. 0,5 l możemy znacznie ograniczyć lub całkiem wykluczyć kupowanie wody w plastikowych opakowaniach. Butelka w ramach projektu „Rady na Odpady” będzie promowana w warszawskich sklepach IKEA wspólnie z Warszawską Kranówką.