Twórca ASZdziennika zostanie red. naczelnym Gazety.pl
Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” – najbardziej zasięgowej akcji w historii portalu, a także wielu nagradzanych projektów i kampanii, jak „Historia bez Polki”, „Odbetonowani” czy „Nie karm Putina”.
Nowy red. naczelny Gazety.pl był także gościem NowyMarketing Podcast. Posłuchaj, co do powiedzenia o mediach ma Rafał Madajczak:
Zobacz również
– Dla Gazeta.pl kluczowa jest jakość, kreatywność, zabawa formatem i przekazywanie najważniejszych informacji rzetelnie i szybko. Na tych kompetencjach chcemy budować nową strategię contentową, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby młodszych odbiorców, konieczność wielokanałowego dotarcia do czytelnika i chęć wyróżnienia się pośród innych mediów. Jestem przekonana, że gotowość do wychodzenia poza utarte schematy i pomysłowość Rafała Madajczaka, a jednocześnie jego świetne zrozumienie trendów i potrzeb czytelników, sprawia, że jest on idealną osobą, by poprowadzić Gazeta.pl ku tej zmianie – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
Jako redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl. Do jego obowiązków będzie należało stanie na straży deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl oraz tworzenie i realizacja świeżej i atrakcyjnej linii redakcyjnej, która położy nacisk na aktywizm oraz innowacyjność.
– Czasy, gdy media internetowe rywalizowały ze sobą w ramach sztywnych kategorii „portale” czy „serwisy tematyczne”, już nie istnieją – nie w świecie, gdzie żyje aż 50 mln osób, które mają co najmniej 100 tys. obserwujących czy fanów w sieci. Każdego dnia każda z nich może pokazywać coś ciekawszego niż tradycyjne media. To oznacza, że Gazeta.pl walczy o uwagę odbiorców nie tylko z innymi portalami, ale także z twórcami treści, streamerami, tiktokerami i każdą osobą, która w ciekawy sposób opowiada o świecie. To uczy pokory i jednocześnie podnosi nam poprzeczkę. Będziemy oczywiście kontynuować naszą misję informacyjną, ale planujemy więcej eksperymentować i testować format medium na nowe czasy. Nie tylko dlatego, że to ciekawe, ale też konieczne, żebyśmy nie stali się marką, która po prostu jest. Gazeta.pl idzie po nowe – mówi Rafał Madajczak, nowy redaktor naczelny Gazeta.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rafał Madajczak od 2020 r. pełnił rolę dyrektora kreatywnego Gazeta.pl. W tym czasie portal prowadził liczne nagradzane projekty i akcje zasięgowe we współpracy z zewnętrznymi organizacjami takie, jak „Alarm dla klimatu” z Koalicją Klimatyczną, „Bez LGBT+ nie ma Polski” z Miłość Nie Wyklucza, agencją MullenLowe, Radiem TOK FM i „Gazetą Wyborczą” czy „Nie karm Putina” ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl. Rafał Madajczak jest twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jako redaktor naczelny tej witryny zasłynął wraz z zespołem wiralowymi materiałami komentującymi bieżące sprawy polityczne, gospodarcze i kulturalne. Od listopada 2018 r. pełnił funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”, współtworzył serwis o polityce Pardon.pl oraz segment kabaretowy programu „Szymon Majewski Show” w telewizji TVN. W procesie tworzenia strategii contentowej nowego redaktora naczelnego Gazeta.pl jako doradca ds. strategii będzie wspierać Filip Połoska, współzałożyciel grupy kreatywnej NOWY®ŁAD i były międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.
Gazeta.pl jako jedyne medium w Polsce regularnie publikuje deklarację redakcyjną, w której uczciwie opisuje cele i zasady działania swoich dziennikarzy, którzy chcą tworzyć otwarte na współczesność medium internetowe. Ambicją zespołu portalu jest zmienianie świata na lepsze poprzez skupienie się na ważnych kwestiach społecznych i podejmowanie trudnych tematów, w tym angażowanie się w walkę z kryzysem klimatycznym, promowanie równouprawnienia płci oraz wspieranie mniejszości.
Redakcja Gazeta.pl co kwartał publikuje także raporty zaangażowania pokazujące, w jaki sposób wywiązuje się ze swoich zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników, a także jako pierwsze medium w Polsce wyodrębniła w swojej strukturze funkcję koordynatorki treści dotyczących różnorodności i inkluzywności. Prawa człowieka, wolne media, pokolenie Z, inkluzywny język, sprawdzanie faktów, dziennikarstwo rozwiązań, opinie i komentarze to filary pracy redakcji Gazeta.pl. Za swój aktywizm oraz innowacyjne podejście do ważnych społecznie tematów portal otrzymał liczne nagrody branżowe – zarówno polskie (m.in. IAB Mixx Awards), jak i międzynarodowe (m.in. INMA Global Media Award, nominacja do Covering Climate Now Journalism Award).