Dla Rafała jest to powrót po ośmiu latach, kiedy to pracował w Havas jako senior art i zdobywał swoje nagrody w Cannes Lions.
Ryś ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży reklamowej. Przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję associate creative directora w agencji Saatchi&Saatchi. Wcześniej, przez 3 i pół roku pracował w Grey Group jako deputy creative director. Pracował też jako art director w Isobar Poland, McCann Worldwide, Havas Worldwide i Change Integrated. W ciągu ostatnich lat odpowiadał za projekty takich marek jak Mercedes Benz, Pekao S.A., IKEA, XTB, mBank, Volvo, fundacja Rak’n’Roll, Empik, Pepco i wiele innych. Rafał Ryś ma na swoim koncie wiele nagród zarówno w kraju jak i za granica. Warto nadmienić, że są to między innymi trzy lwy w Cannes, dwa GrandPrix GoldenDrum, kilka Clio, kilka Eurobestów w tym dwa złote Effie. Ryś kilkukrotnie był jurorem KTR oraz, ostatnio, Innovation Awards.