Rak. To się leczy! – Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Stanisław Mikulski i Król Julian zachęcają do badań

4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”, której celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz uświadomienie jak najszerszej grupy Polaków konieczności badań profilaktycznych.
O autorze
1 min czytania 2013-02-07

Celem kampanii jest – poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów – przekonanie Polaków, że rak porę wykryty jest uleczalny.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.raktosieleczy.pl, która gromadzić będzie informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach. Jak zapowiada Bohdan Pecuszok, Prezes Fundacji Rosa, edukacja i doraźne zaspokajanie potrzeb pacjentów onkologicznych jest priorytetem fundacji na najbliższe lata.

Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W przygotowanych na rzecz kampanii spotach przemówią do nas lekkim językiem filmowym, mówiąc o sprawach nielekkich.







LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Czasami problem należy ośmieszyć, żeby przestał być dla nas problemem, a resztą zajmą się lekarze – mówi Cezary Pazura, który zaangażował się w kampanię. – „Rak. To się leczy!”. Jeżeli wszyscy w to uwierzymy i będziemy diagnozować go w porę, to go okiełznamy. Nasi bliscy nie będą odchodzić, tylko będą z nami.

Podobnego zdania są stowarzyszenia skupiające pacjentów onkologicznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Taka akcja jest potrzebna. Musimy mówić Polakom często i głośno, że trzeba się badać, bo wczesna diagnostyka pozwala na uratowanie życia. Musimy zacząć ze sobą współpracować – pacjenci, lekarze, specjaliści od finansowania leczenia, terapeuci. To praca, która musi doprowadzić do zmian systemowych. Ale wszystko zaczyna się w naszej – pacjentów świadomości, bo przede wszystkim powinniśmy wierzyć, że raka się leczy. A to ma fundamentalne znaczenie w procesie leczenia – tłumaczy Jacek Gugulski, Prezes Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kampanię zaangażowało się również wielu specjalistów oraz firm, które we własnym zakresie prowadziły dotąd batalię o podniesienie poziomu wiedzy Polaków na temat raka i korzystania z dostępnych na rynku badań diagnostycznych oraz metod leczenia, a także finansowania kosztów terapii i rehabilitacji. Są wśród nich: ING Życie, Nutricia, Lilly, Roche, Celgene i Glaxo Smith Kline.

Kampania potrwa do 25 marca, a jej finałem będzie uroczysta gala wyemitowana w TVP.