Pełne zestawienie najcenniejszych kobiecych marek osobistych, przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) dla magazynu „Forbes Women”, powstało na podstawie danych obejmujących wartość ekspozycji badanych marek we wszystkich rodzajach mediów.

Zobacz również
Maffashion – od bloga modowego do gwiazdy show biznesu
Liderką branży modowej w tegorocznym zestawieniu została Maffashion – Julia Kuczyńska. Wartość ekspozycji jej marki osobistej w mediach została oszacowana przez ekspertów z IMM na 81,9 mln zł, a zasięg informacji na jej temat wyniósł ponad 536 mln. Oznacza to, że statystyczna osoba w wieku od 15 r. ż. mogła mieć kontakt z treściami o influencerce średnio 17 razy.
Kariera Maffashion to przykład drogi od anonimowej blogerki do jednej z najbardziej wpływowych postaci polskiego internetu. Zaczynała od bloga modowego, a dziś jest przedsiębiorczynią i jedną z prekursorek polskiego influencer marketingu. Na Instagramie zgromadziła ponad 3,5 mln interakcji w analizowanym przez IMM okresie 12 miesięcy – to najlepszy wynik w całej kategorii.

Źródło: Maffashion / Instagram
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Anja Rubik – supermodelka ze społeczną misją
Drugą pozycję w zestawieniu zajęła Anja Rubik, której wartość ekspozycji marki osobistej osiągnęła wartość 56,2 mln zł, a jej obecność w mediach przełożyła się na 237,7 mln kontaktów z przekazem – statystyczna osoba w Polsce mogła więc mieć kontakt treściami wzmiankującymi supermodelkę średnio 7 razy. Anja Rubik już od kilku lat koncentruje się przede wszystkim na działalności społecznej i aktywistycznej. Głośno mówi o prawach kobiet i edukacji seksualnej – jest założycielką fundacji Sexed.pl, która promuje rzetelną edukację seksualną w Polsce. Wydała także przewodnik dla rodziców na temat dojrzewania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: Anja Rubik / Instagram
Jessica Mercedes – pionierka wśród blogerek modowych
Na trzecim miejscu uplasowała się Jessica Mercedes-Kirschner – kolejna pionierka polskiej blogosfery modowej. Wartość medialna ekspozycji jej marki wyniosła 52,5 mln zł, a zasięg publicznych treści ją przywołujących – 275,1 mln potencjalnych kontaktów z przekazem (statystyczna osoba w Polsce mogła zetknąć się marką osobistą influencerki średnio 9 razy). Swoją pasję do stylu i mody Jessica Mercedes przełożyła na biznes, tworząc dwie własne marki: Moiess (stroje kąpielowe) oraz Veclaim (odzież). Choć w przeszłości jej działalność budziła kontrowersje, Jessica Mercedes udowodniła, że potrafi skutecznie prowadzić biznes.
W analizowanym przez ekspertów z IMM okresie influencerka była widoczna w programie „Azja Express”, uczestniczyła w Fashion Weekach w Nowym Jorku i Paryżu oraz była obecna na licznych wydarzeniach branżowych. Media chętnie komentowały jej stylizacje i aktywność w social mediach. Wspólnie z Magdą Gessler wystawiła na aukcji WOŚP czas spędzony z nimi, określany jako „randka” z gwiazdami.
– Wśród TOP 15 branży modowej znalazło się po pięć projektantek, modelek, a także influencerek modowych. To pokazuje, jak bardzo zmienił się obraz tej branży w ostatnich latach. Moda, która jeszcze niedawno kojarzyła się głównie z ekskluzywnymi wybiegami i wielkimi domami mody, dziś w dużej mierze przeniosła się do internetu. Dzięki mediom społecznościowym, aby zaistnieć w świecie mody, nie trzeba już być ani top modelką, ani projektantką luksusowych marek – wystarczy autentyczny styl, kreatywność i lojalna społeczność online. Dowodem na to jest fakt, że na podium rankingu znalazły się aż dwie influencerki: Maffashion oraz Jessica Mercedes – zauważa Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych w IMM.
źródło: IMM
PS Ranking IMM i „Forbes Women”: Katarzyna Cichopek najcenniejszą kobiecą marką osobistą w kategorii „Media, kultura, lifestyle”
PS2 Ranking IMM i „Forbes Women”: Roxie Węgiel, Doda, Maryla Rodowicz najcenniejszymi markami z branży muzycznej