Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Ranking IMM i „Forbes Women”: Maffashion to najcenniejsza kobieca marka osobista w polskiej branży modowej

najcenniejsza marka kobieca modowa
W kategorii „Moda” rankingu 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce najwyższą pozycję zajęła Maffashion. Drugie miejsce należy do Anji Rubik, a trzecie – do Jessiki Mercedes. Tak wynika z zestawienia Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) dla magazynu „Forbes Women”.
O autorze
2 min czytania 2025-09-08

Pełne zestawienie najcenniejszych kobiecych marek osobistych, przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) dla magazynu „Forbes Women”, powstało na podstawie danych obejmujących wartość ekspozycji badanych marek we wszystkich rodzajach mediów.

Maffashion – od bloga modowego do gwiazdy show biznesu

Liderką branży modowej w tegorocznym zestawieniu została Maffashion – Julia Kuczyńska. Wartość ekspozycji jej marki osobistej w mediach została oszacowana przez ekspertów z IMM na 81,9 mln zł, a zasięg informacji na jej temat wyniósł ponad 536 mln. Oznacza to, że statystyczna osoba w wieku od 15 r. ż. mogła mieć kontakt z treściami o influencerce średnio 17 razy.

Kariera Maffashion to przykład drogi od anonimowej blogerki do jednej z najbardziej wpływowych postaci polskiego internetu. Zaczynała od bloga modowego, a dziś jest przedsiębiorczynią i jedną z prekursorek polskiego influencer marketingu. Na Instagramie zgromadziła ponad 3,5 mln interakcji w analizowanym przez IMM okresie 12 miesięcy – to najlepszy wynik w całej kategorii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: Maffashion / Instagram 

Anja Rubik – supermodelka ze społeczną misją

Drugą pozycję w zestawieniu zajęła Anja Rubik, której wartość ekspozycji marki osobistej osiągnęła wartość 56,2 mln zł, a jej obecność w mediach przełożyła się na 237,7 mln kontaktów z przekazem – statystyczna osoba w Polsce mogła więc mieć kontakt treściami wzmiankującymi supermodelkę średnio 7 razy. Anja Rubik już od kilku lat koncentruje się przede wszystkim na działalności społecznej i aktywistycznej. Głośno mówi o prawach kobiet i edukacji seksualnej – jest założycielką fundacji Sexed.pl, która promuje rzetelną edukację seksualną w Polsce. Wydała także przewodnik dla rodziców na temat dojrzewania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: Anja Rubik / Instagram 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jessica Mercedes – pionierka wśród blogerek modowych

Na trzecim miejscu uplasowała się Jessica Mercedes-Kirschner – kolejna pionierka polskiej blogosfery modowej. Wartość medialna ekspozycji jej marki wyniosła 52,5 mln zł, a zasięg publicznych treści ją przywołujących – 275,1 mln potencjalnych kontaktów z przekazem (statystyczna osoba w Polsce mogła zetknąć się marką osobistą influencerki średnio 9 razy). Swoją pasję do stylu i mody Jessica Mercedes przełożyła na biznes, tworząc dwie własne marki: Moiess (stroje kąpielowe) oraz Veclaim (odzież). Choć w przeszłości jej działalność budziła kontrowersje, Jessica Mercedes udowodniła, że potrafi skutecznie prowadzić biznes.

W analizowanym przez ekspertów z IMM okresie influencerka była widoczna w programie „Azja Express”, uczestniczyła w Fashion Weekach w Nowym Jorku i Paryżu oraz była obecna na licznych wydarzeniach branżowych. Media chętnie komentowały jej stylizacje i aktywność w social mediach. Wspólnie z Magdą Gessler wystawiła na aukcji WOŚP czas spędzony z nimi, określany jako „randka” z gwiazdami.

– Wśród TOP 15 branży modowej znalazło się po pięć projektantek, modelek, a także influencerek modowych. To pokazuje, jak bardzo zmienił się obraz tej branży w ostatnich latach. Moda, która jeszcze niedawno kojarzyła się głównie z ekskluzywnymi wybiegami i wielkimi domami mody, dziś w dużej mierze przeniosła się do internetu. Dzięki mediom społecznościowym, aby zaistnieć w świecie mody, nie trzeba już być ani top modelką, ani projektantką luksusowych marek – wystarczy autentyczny styl, kreatywność i lojalna społeczność online. Dowodem na to jest fakt, że na podium rankingu znalazły się aż dwie influencerki: Maffashion oraz Jessica Mercedes – zauważa Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych w IMM.

źródło: IMM

PS Ranking IMM i „Forbes Women”: Katarzyna Cichopek najcenniejszą kobiecą marką osobistą w kategorii „Media, kultura, lifestyle”

PS2 Ranking IMM i „Forbes Women”: Roxie Węgiel, Doda, Maryla Rodowicz najcenniejszymi markami z branży muzycznej