Autorem drugiej już edycji rankingu jest firma Chimney Poland. Ranking ukazuje jak sektor biznesu dostosowuje się do standardów współczesnej komunikacji B2B i B2C rozszerzonych o obecność i interakcję z odbiorcą na platformie YouTube.
Spośród 500 największych firm działających na polskim rynku 264 z nich posiada kanały YouTube dedykowane polskiej publiczności, z czego jedynie 222 w ciągu ostatnich 12 miesięcy udostępniły video w swoim kanale.
Zobacz również
Tylko nieliczne, bo 34 z nich, można nazwać Digital Broadcasterami, czyli firmami, które w ciągu całego roku udostępniły co najmniej 52 materiały video z częstotliwością 1 film/tydzień tak, by systematycznie budować stałą grupę odbiorców wokół swojego kanału.
Kanał, który spośród wszystkich badanych odniósł największy sukces to MetLife TUnŻiR – ze 169. miejsca w 2014 roku znalazł się na miejscu 1. w tegorocznym rankingu. W tym przypadku warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kanał osiągnął 2 663 105 wyświetleń przy 9 filmach video, 119 subskrybentach i w większości zablokowanej możliwości dodawania komentarzy.
Pozostałe komunikują się konsekwentnie bez zmian – Hortex Holding SA GK, Warszawa na 2., natomiast Eurobank SA, Wrocław na 3. pozycji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
4. miejsce zajął kanał Raiffeisen Polbank (miejsce 11. w zeszłorocznym rankingu) oraz Generali Polska na 5. i jest to debiut kanału w tegorocznym rankingu Chimney Poland.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnymi, wzrastającymi kanałami są Balex Metal (ze 190. na 74.), Uniqa TU (ze 109. na 12.), Grupa Polomarket (ze 154. na 64.) oraz Bank Gospodarstwa Krajowego (ze 122. na 28.).
Najwyższy spadek w rankingu osiągnęły z kolei kanały firm BNP Paribas Bank (z 16. na 123.), Energa (z 99. na 223.), Unilever Polska (ze 105. na 228.) oraz Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka (z 78. na 170.)
Oprócz efektywności, w Digital Broadcastingu bardzo ważna jest również sama popularność kanałów, która może się przedkładać w ilości subskrybentów i tzw. łapek w górę. To bowiem oznacza, że kanał prowadzony jest rzetelnie, a firmie nie zależy na kupowaniu wyświetleń, ale faktycznym angażowaniu publiczności za pomocą ciekawego contentu, który jest czymś więcej, niż jedynie reklamą emitowaną w telewizji.
Do TOP5 liczby subskrypcji zaliczymy kolejno kanały: Castorama Polska, Polkomtel, P4, Lidl Sklepy Spożywcze, Samsung Electronics Polska.
Natomiast w TOP5 najbardziej lubianych kanałów uplasowały się następujące: Castorama Polska, Bank Millennium, P4, Polkomtel, Polski Koncern Naftowy Orlen.
Wpływ na to może mieć fakt współpracy z aktorami, celebrytami i youtuberami – wybieranymi adekwatnie do upodobań konkretnych grup docelowych.
Content video jest niezbędnym elementem komunikacji w marketingu. Dzięki temu firma może zasygnalizować swoją obecność na rynku, wypromować konkretną usługę oraz prowadzić ciekawy i angażujący dialog z publicznością. Najpopularniejszą platformą wykorzystywaną w tym celu jest właśnie YouTube, a liczby mówią same za siebie.
YouTube to miliard użytkowników, oglądających codziennie setki milionów godzin filmów na portalu. Co minutę trafia do niego 300 godzin contentu video, z czego połowa odtwarzana jest na urządzeniach mobilnych.
W Polsce, YouTube to niekwestionowany lider pośród serwisów video -ponad 16 milionów użytkowników (73%) Internetu.
Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie.
*liczba wyświetleń w ciągu ostatnich 12 miesięcy podzielona przez liczbę wszystkich udostępnionych filmów