Nowy projekt marki wykorzystuje przedmiot codziennego użytku, który wykorzystywany jest w barach na całym świecie. Budweiser przekształcił zwykłą podkładkę w kolekcjonerski vinyl z brazylijską undergroundową muzyką rap.
– Słyszeliśmy, że winyl wyprzedził gry jako najlepiej sprzedający się format nośników fizycznych na świecie. Wzięliśmy często pomijany artefakt barowy i zamieniliśmy go w scenę – wyjaśniają Alexandre Giampaoli i Humberto Cunha, dyrektorzy kreatywni w W+K.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Budweiser to piwo, które wspiera muzykę i zapewnia wspólne wrażenia artystom i publiczności. Zamieniamy trywialny przedmiot w potężny reflektor, tak jasny jak nowa generacja brazylijskich raperów — dodał André Mota, dyrektor wykonawczy Budweisera.
Podstawki nie odbiegają rozmiarem od klasycznych tekturowych podkładek pod piwo. Płytę można odtwarzać na większości gramofonów, a jeśli ktoś nie posiada odpowiedniego sprzętu, wystarczy zeskanować kod i posłuchać piosenek za pośrednictwem Spotify. Do współpracy zaproszono takich artystów jak Aori, Kamau, Stefanie, Estudante, Monna Brutal & MCharles, Negra, Rê, Akira czy Zudizilla.
Specjalne winylowe podstawki zostały stworzone przez Wieden+Kennedy São Paulo. Będą dostępne we wszystkich barach w São Paulo oraz Kurytybie w Brazylii.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
PS Alkohol na mundialu tylko dla wybranych. Budweiser bez prawa do sprzedaży piwa
Tuż przed rozpoczęciem mistrzostw świata w piłce nożnej, FIFA ogłosiła, że wbrew kontraktowi wartemu 75 mln dolarów, Budweiser nie będzie mógł prowadzić sprzedaży piwa na stadionach w Katarze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing