Rap na winylach od kultowego Budweisera

Rap na winylach od kultowego Budweisera
Budweiser, marka kultowego piwa, zwróciła uwagę na podziemną scenę muzyczną w Brazylii i stworzyła winylowe podstawki, które można odtwarzać w większości gramofonów.
O autorze
1 min czytania 2023-04-04

Nowy projekt marki wykorzystuje przedmiot codziennego użytku, który wykorzystywany jest w barach na całym świecie. Budweiser przekształcił zwykłą podkładkę w kolekcjonerski vinyl z brazylijską undergroundową muzyką rap. 

– Słyszeliśmy, że winyl wyprzedził gry jako najlepiej sprzedający się format nośników fizycznych na świecie. Wzięliśmy często pomijany artefakt barowy i zamieniliśmy go w scenę – wyjaśniają Alexandre Giampaoli i Humberto Cunha, dyrektorzy kreatywni w W+K.

– Budweiser to piwo, które wspiera muzykę i zapewnia wspólne wrażenia artystom i publiczności. Zamieniamy trywialny przedmiot w potężny reflektor, tak jasny jak nowa generacja brazylijskich raperów — dodał André Mota, dyrektor wykonawczy Budweisera.

Podstawki nie odbiegają rozmiarem od klasycznych tekturowych podkładek pod piwo. Płytę można odtwarzać na większości gramofonów, a jeśli ktoś nie posiada odpowiedniego sprzętu, wystarczy zeskanować kod i posłuchać piosenek za pośrednictwem Spotify. Do współpracy zaproszono takich artystów jak Aori, Kamau, Stefanie, Estudante, Monna Brutal & MCharles, Negra, Rê, Akira czy Zudizilla. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Specjalne winylowe podstawki zostały stworzone przez Wieden+Kennedy São Paulo. Będą dostępne we wszystkich barach w São Paulo oraz Kurytybie w Brazylii.

PS Alkohol na mundialu tylko dla wybranych. Budweiser bez prawa do sprzedaży piwa

Tuż przed rozpoczęciem mistrzostw świata w piłce nożnej, FIFA ogłosiła, że wbrew kontraktowi wartemu 75 mln dolarów, Budweiser nie będzie mógł prowadzić sprzedaży piwa na stadionach w Katarze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się