Raport B(v)log Power poświęcony wpływowości blogerów i vlogerów

Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów opublikowało raport B(v)log Power poświęcony wpływowości blogerów i vlogerów. To najszersze i najbardziej kompleksowe badanie blogo- i vlogosfery przeprowadzone do tej pory w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2015-04-10

Blogosfera to ważny i duży obszar internetu. Raport B(V)log Power nie tylko pokazuje liczbowo skalę tego zjawiska, ale i siłę jego wpływu na internautów w Polsce. Ostatnia część raportu poświęcona została temu, jak przez internautów postrzegani są obecnie blogerzy i vlogerzy.

Badanie wpływowości blogerów i vlogerów B(v)log Power zrealizowane zostało na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów (PSBV). Jest ono najszerszym i najbardziej kompleksowym badaniem dotyczącym blogo- i vlogosfery przeprowadzonym dotąd w Polsce. Do projektu zaproszono aż pięciu partnerów. Mobile Institute zrealizowało badanie deklaratywne, w którym łącznie zebrano ponad 2,5 tys. opinii, a wybrane blogi i vlogi poddane zostały monitoringowi i analizie realizowanej przez firmy NewsPoint, Sotrender i Brand24. W badaniu analizowano odpowiedzi trzech grup respondentów – statystycznych internautów, internautów deklarujących, że czytają blogi i oglądają vlogi oraz stałych odbiorców blogów i vlogów (czytelników konkretnych blogów, subskrybentów konkretnych kanałów na YouTube).

Najważniejsze wnioski z badania to:

  • Zasięg b(v)logosfery to już prawie 11 mln internautów. Regularnie treści na blogach i vlogach konsumuje 8,5 mln internautów.
  • Ponad 70% internautów wskazało, że żałowałoby, gdyby b(v)logosfera znikła z internetu.
  • 25% internautów traktuje blogi i vlogi jako pełnoprawne i zaufane źródło informacji zakupowej. Aż 33% internautów czytających blogi lub oglądających vlogi wskazało, że pod wpływem informacji zamieszczonych na blogu/vlogu kupiło konkretny produkt. 32% z nich pod wpływem kontaktu z blogiem/ vlogiem zrezygnowało z zakupu konkretnego produktu. W przypadku stałych odbiorców blogów i vlogów wskazania te są jeszcze wyższe i wynoszą odpowiednio 53% i 52%.
  • Dla stałych odbiorców blogów i vlogów blogi i vlogi są pierwszym źródłem informacji o produktach (wyżej nawet niż opinie rodziny i znajomych).
  • Internauci w wyniku kontaktu z treściami na b(v)logu wykonują średnio 3 aktywności, między innymi poszukują dodatkowych informacji o marce, bądź zaczynają interesować się poruszonym tematem.

 Raport B(v)log Power dostępny jest za darmo na stronie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów (PSBV).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj