TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport CSR: Rośnie aktywność firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu

O autorze
1 min czytania 2022-07-12

Przedsiębiorcy coraz częściej podejmują inicjatywy o charakterze prospołecznym. Jak wynika z raportu „100 polskich, „dobrych praktyk” z obszaru CSR/ESG, które mogą Cię zainspirować do działania”, aktywność biznesu w 2021 r. skupiała się nie tylko w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – wiele firm podjęło działania w ramach ESG. Czym jest ESG i dlaczego jest istotne dla przedsiębiorców?

Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie firm dobrowolną działalnością na rzecz społeczeństwa i środowiska. Po pierwszym roku pandemii, kiedy aktywności te nakierowane były w dużej mierze na pomoc podmiotom i grupom osób w nawiązaniu do COVID-19, w 2021 r. zauważalne jest zdecydowane przekierowanie uwagi na tematy bardziej aktualne.

Jak pokazuje raport „100 polskich, „dobrych praktyk” z obszaru CSR/ESG, które mogą Cię zainspirować do działania”, ponad połowa działań (54%) realizowanych przez firmy dotyczyła tematów społecznych, jednak widoczny jest znaczny wzrost liczby podejmowanych inicjatyw na rzecz ekologii.

Pozytywnym trendem jest realizacja przez coraz większy odsetek przedsiębiorstw (blisko 60% badanych) działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w przyjętej strategii CSR. Coraz powszechniejszy staje się również wolontariat pracowniczy – wg raportu, niemal połowa (46%) ze 100 przebadanych firm umożliwiała swoim pracownikom zaangażowanie się w tę formę pomocy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wiele z podejmowanych przez firmy inicjatyw prospołecznych wykracza poza standardowe rozumienie obszaru CSR – dziś coraz częściej spotykamy się z szerszym zagadnieniem ESG (Environmental, Social and Governance). ESG obejmuje działania środowiskowe, społeczne i te, związane z ładem korporacyjnym.

Przedstawiona przez Unię Europejską w kwietniu 2021 r. dyrektywa CSRD zakłada od 2025r.  konieczność raportowania przez przedsiębiorców realizowanych zagadnień dotyczących ESG. Wg autorów raportu, firmy już teraz przygotowują się do tego obowiązku i wdrażają odpowiednie wymogi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jedną z idei raportu było sprawdzenie w jaki sposób polskie przedsiębiorstwa dostosowują się do dyrektywy CSRD ogłoszonej przez Unię Europejską. Przedstawiliśmy przykłady działań największych organizacji, jak również tych mniejszych, dla których konieczność raportowania działań ESG jest nowością, a od roku 2025 dla wielu będzie obowiązkiem – mówi Tomasz Smorgowicz, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Studio 102.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się