Badanie wykazało, że po tego typu środki częściej sięgają kobiety – 77% z nich deklaruje korzystanie z suplementów, jednak wśród mężczyzn odsetek ten również jest wysoki i wynosi 60%. Suplementy cieszą się największą popularnością w najmłodszej grupie (88% osób poniżej 24 roku życia deklaruje stosowanie suplementów) oraz wśród najstarszych respondentów (84% osób w wieku powyżej 65 lat deklaruje zażywanie suplementów).
Do najczęściej wybieranych suplementów należą te, które przyczyniają się do ogólnego wzmacniania organizmu (50%). Użytkownicy wymieniają tu przede wszystkim witaminy, tran, magnez i potas.
Zobacz również
Co czwarty internauta za pomocą suplementów stara się wyleczyć z konkretnych dolegliwości (np. nadwaga, stres). Do popularnych należą preparaty wzmacniające włosy i paznokcie (22%) oraz wspomagające odchudzanie (20%). Jest też grupa osób (4%), która stosuje suplementy, chociaż nie potrafi podać przyczyny, dla której to robi.
Raport IRCenter uwzględnia także rozpoznawalność marek w poszczególnych kategoriach suplementów. Wśród najpopularniejszych środków wzmacniających odporność respondenci wymieniali preparaty Centrum, Rutinoscorbin, Plusz, Rutinacea oraz Bodymax. W pierwszej dziesiątce najczęstszych odpowiedzi pojawiły się również tran, magnez oraz potas, jednak bez wskazywania konkretnych marek, wyłącznie jako kategorie.
„W takich przypadkach dodatkowych informacji dostarczyła pogłębiona analiza marketingowa oparta na wyszukiwaniach hasła w Google oraz pasywnym pomiarze zachowań użytkowników w mediach społecznościowych” – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter. Dodaje również, że „o ile w badaniu panelowym internauci częściej od podawania marki, podawali ogólną kategorię produktu, w wynikach wyszukiwania okazało się, że np. kategoria tranu ma wyraźnego lidera. Jest nią marka Mollers, która zdecydowanie dominowała w zapytaniach Google w ciągu ostatniego roku. Popularne było także poszukiwanie tranu <dla dzieci>, <w kapsułkach> oraz <z rekina>.”
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Raport z badania dostępny jest do pobrania na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: IRCenter, IRCenter, Badanie marketingowe suplementów diety, maj 2015.
*Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter w maju 2015r. raportu „Badanie marketingowe suplementów diety”. Raport opiera się na wynikach badania panelowego (próba n=474), Google Search (kwiecień 2014 – marzec 2015) oraz monitoringu internetu (kwiecień 2014 – marzec 2015). Więcej szczegółów dostępnych jest w darmowym raporcie udostępnionym na stronie.