Raport Kantar Global MONITOR 2024: Trendy konsumenckie na 2024

Raport Kantar Global MONITOR 2024: Trendy konsumenckie na 2024
Raport Kantar Global MONITOR dostarcza insightów, prognoz i strategii biznesowych zarówno na skalę globalną, jak i lokalną. To rozwiązanie obejmujące monitoring trendów kulturowych, społecznych i konsumenckich w oparciu o dane.
O autorze
2 min czytania 2024-02-05

Jakie będą trendy konsumenckich na 2024 i ich implikacjach dla świata marketingu i komunikacji.

Najważniejsze dane z raportu

  • 68 proc. badanych uznało, że świat staje się coraz bardziej nieprzewidywalny
  • 57 proc. badanych martwi się rosnącymi kosztami życia
  • 72 proc. badanych niepokoi ryzyko katastrof naturalnych
  • 59 proc. badanych uważa, że globalizacja ma pozytywny wpływ na jego/jej kraj
  • 70 proc. badanych uważa, że zróżnicowanie kultur i idei jest konieczne dla rozwoju jego/jej kraju
  • 72 proc. badanych uważa, że technologia pozwala mu/jej iść do przodu


Brak poczucia  pewności wynikający z kryzysów, przechodzi w stan permanentny. Odpowiedzią na to jest przybranie na znaczeniu potrzeb związanych z ukojeniem i bezpieczeństwem.

Poszukujemy produktów przynoszących ukojenie

Poszukujemy produktów i usług, które pozwalają nam się uspokoić, zrelaksować, zadbać o siebie. W trudnych czasach lubimy sprawiać sobie drobne przyjemności. Rośnie znaczenie takich wartości życiowych, jak empatia, uważność. Na codzienny stres często reagujemy ucieczką, np. nostalgią za czasami dzieciństwa i beztroski. Rośnie korzystanie z urządzeń mobilnych w celu oglądania telewizji i streamów, przybywa graczy – uciekamy w kierunku łatwo dostępnej rozrywki. Uspokojenie łączy się również z rosnącą potrzebą wspólnotowości i empatii. 67 proc. badanych chciałoby mieć wokół siebie więcej ludzi, na których można liczyć (dla porównania w 2018 roku wskaźnik ten wynosił 60 proc.).


Lubimy czuć się bezpieczenie

Utrzymuje się niechęć do podejmowania ryzyka. W 2023 roku wskaźnik wyniósł 66 proc., natomiast w 2018 roku było to 58 proc. Skłonność do oszczędzania i poszukiwania okazji pojawia się coraz silniej wśród Millenialsów i Zetek. Ponad połowa z nich twierdzi, że bacznie przygląda się swoim rachunkom. Ochrona własnej prywatności zawsze była wysoko w rankingu wartości życiowych, ale w ostatnim czasie jeszcze silniej wzrosła. Ludzie częściej obawiają się, gdzie trafiają ich dane osobowe i co się z nimi dzieje. 85 proc. chce więcej zrobić, aby ochronić swoją prywatność w świecie cyfrowym, a 65 proc. konsumentów globalnie straciło zaufanie do organizacji z powodu wykorzystania AI.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Globalne trendy oraz ich lokalne manifestacje stają się coraz bardziej istotnym źródłem informacji dla biznesu. Wiedza o nich pomaga firmom skutecznie nawiązywać interakcje z konsumentami, utrzymać ich uwagę i budować zaufanie. Kantar Global MONITOR wspomaga Klientów w zrozumieniu kluczowych trendów i ich lokalnych przejawów, a także w identyfikacji sygnałów rynkowych dotyczących przyszłych innowacji. Narzędzie to wspomaga procesy rozwoju nowych produktów i usług, oraz wspiera budowanie kompetencji foresightowych w zespołach – komentuje Robert Krosnowski, Strategic Consulting Director w Kantar Insights.

Sprawdź pełny raport Kantar Global MONITOR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się