Nowa rzeczywistość sprawiła, że coraz więcej firm zaczęło dostrzegać ogromny potencjał programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Zwykle ok. 20% kupujących odpowiada za niemal 80% dochodów marki, dlatego tak ważne jest, aby – zwłaszcza w tak niestabilnej sytuacji gospodarczej – poznać stałych klientów i odpowiednio o nich zadbać. Podobnie jak o swoich pracowników.
Mimo pandemii programy lojalnościowe cieszą się niesłabnącą popularnością – zarówno wśród uczestników, jak i wśród organizatorów – bo Polacy chcą oszczędzać, a one im to ułatwiają. Wyniki „Monitora programów lojalnościowych 2020” ARC Rynek i Opinia pokazują, że odsetek Polaków korzystających z programów lojalnościowych jest od kilku lat na zbliżonym poziomie wynoszącym ok. 60% i pozostaje wyższy wśród kobiet w wieku 26–49 lat. W roku 2020 odsetek osób aktywnie korzystających z programów sięgnął aż 95%.
Jak pandemia wpłynęła na rynek programów lojalnościowych i jakie wymusiła na nim zmiany? Priorytetem dla firm staje się nie tyle pozyskanie nowych klientów, ile utrzymanie tych obecnych. Nowe reguły dotyczą choćby mechaniki programów lojalnościowych, doboru nagród czy stosowanych technologii. Rośnie znaczenie danych i ich analityki, a zaciera się różnica między programami B2B i B2C, bo najlepsze doświadczenia z akcji dla konsumentów już dziś z powodzeniem wykorzystywane są w budowaniu mechanizmów lojalnościowych dla klientów biznesowych. Wpisanie działań CSR-owych w motywację to nowy powertool zaangażowania. Pomaganie łączy, przyciąga kolejnych darczyńców, zmniejsza też emocjonalny dystans między marką a klientem i buduje więź.
Zobacz również
W tworzeniu skutecznych programów pomoże Ci raport „Programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży 2021”, który przygotowaliśmy wraz z naszymi ekspertami. Dowiesz się z niego m.in.:
- jak pozyskiwać wartościowych klientów w czasie pandemii,
- na jakie trendy warto zwrócić uwagę w obszarze programów lojalnościowych,
- co daje personalizacja programu lojalnościowego,
- jak w obliczu pandemii COVID-19 zmienia się rola handlowców,
- dlaczego warto łączyć elektroniczne nagrody z nowoczesną platformą lojalnościową,
- czego unikać, żeby zwiększyć szansę na sukces w programie wsparcia sprzedaży,
- jakie możliwości funkcjonalne powinien oferować nowoczesny system do obsługi programu lojalnościowego,
- jak ograniczyć wydatki na obsługę działań promocyjnych,
- jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy dla salonu beauty.
Wiedzą ekspercką dzielą się w nim: Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz (managing partners w Loyalty Point), Justyna Klimuk (incentive & recognition product portfolio manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska), Jan Twaróg (strategic planner w Albedo Marketing), Przemysław Kamola (dyrektor strategiczny w G3 Group Sp. z o.o.), Jędrzej Bolek (senior key account manager w Edenred Polska Sp. z o.o.), Elżbieta Ochlik (product owner, kierownik sprzedaży w labGAN), Bartłomiej Sapała (trener, coach i konsultant), Olga Pruszkowska (B2B manager Katalogu Marzeń), Łukasz Sznajdrowski (prezes zarządu i współzałożyciel IBSO – właściciela platformy internetowej Loyalty Starter), Artur Stasiaczek (prezes zarządu Pro.fill), dr Tomasz Makaruk (prezes zarządu i współwłaściciel i360), radca prawa Paweł Galiński, Anna Wydra-Nazimek (specjalistka ds. marketingu i zarządzania w branży beauty, autorka bloga gabinetodzaplecza.pl), Agnieszka Świerczyńska (kierownik działu marketingu DEFRO), Bartosz Pilch (dyrektor ds. e-commerce i marketingu SIG), Przemysław Słowik (head of customer experience w Coffeedesk) oraz Joanna Kosman (kierownik marketingu Answear.com).
Partnerem głównym raportu jest Loyalty Point.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport można bezpłatnie pobrać na stronie bit.ly/raport-programy-lojalnosciowe-i-wsparcia-sprzedazy-2021
Słuchaj podcastu NowyMarketing