Wyniki badania „Wyzwania CMO 2014” przeprowadzonego przez Microsoft w partnerstwie ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska pokazują także stopniowe odchodzenie od działań, które jeszcze niedawno cieszyły się dużą popularnością jak eventy czy marketing bezpośredni.
Marketerzy już teraz dobrze oceniają swoje kompetencje w zakresie wykorzystania cyfrowych kanałów i skuteczności prowadzonych w nich działań – jedynie 16% wskazuje, że są one niewystarczające. Nie spoczywają jednak na laurach, co pokazują wskazania kompetencji, które marketing powinien zdobyć w czasie najbliższych trzech lat. Blisko trzy czwarte CMO wskazało, że najbardziej pożądane umiejętności dotyczą marketingu mobilnego. Drugi obszar, który wymaga inwestycji w wiedzę, to analityka marketingowa (65%). Social media wskazało 57% szefów marketingu, podobnie jak content marketing. Zdaniem połowy badanych konieczne będzie stałe zdobywanie nowych kompetencji technologicznych.
Zobacz również
„Cyfryzacja marketingu oznacza konieczność inwestycji w najnowocześniejsze narzędzia i co najważniejsze w wysoko wykwalifikowane i doświadczone kadry, które są jednym z najcenniejszych zasobów. To także konieczność zmian w strukturze organizacji, uwzględniających kluczową rolę zespołów analitycznych” – powiedział Łukasz Purzycki, Marketing Director, Vice President, Deutsche Bank Polska S.A.
Uczestnicy badania nakreślili również kierunki, które zmienią oblicze marketingu w ciągu najbliższych lat. Analityka marketingowa to niekwestionowany numer 1 wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia (wskazanie 78% pośród badanych CMO). Oznacza to zdecydowany nacisk na wykorzystanie narzędzi oraz budowanie procesów do pomiaru i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją (64%), content marketing (66%) oraz wielokanałowość (62%). Na znaczeniu stracą eventy (30%), marketing bezpośredni (20%) oraz programy lojalnościowe (14%).
„W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone narzędzia i kanały marketingowe – kongresy, konkursy i kameralne spotkania. Każdy z doradców pracujących z klientami jest elementem marketingu firmy. Jednak nawet w tak konserwatywnym środowisku technologia stała się narzędziem do budowania relacji” – powiedziała Barbara Górska, dyrektor marketingu i komunikacji, EY Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O badaniu:
Badanie „Wyzwania CMO 2014. Dokąd zmierza marketing?” przeprowadzono w lutym i marcu 2014 r. Wzięło w nim udział 91 menedżerów marketingu. Badanie powstało we współpracy Microsoft, IAB Polska i Infotarget.
Pełny raport dostępny pod tym linkiem >