Raport Paperhat Poland – zużycie papieru do celów marketingowych

Firma Paperhat Poland w lipcu i sierpniu 2014 roku realizowała badania wśród polskich firm, w zakresie wykorzystywania papieru do celów marketingowych. W badaniu wzięło udział ponad 50 organizacji, które odpowiedziały na pytania związane z drukiem, jego zarządzaniem i gadżetami reklamowymi.
O autorze
1 min czytania 2014-09-24

Czego można się dowiedzieć z przeprowadzonych badań? Ponad 70 proc. badanych firm nie ma wdrożonej polityki CSR. Ponad 25 proc. badanych firm często drukuje ulotki, a ponad 12 proc. – wizytówki. Ponad 45 proc. badanych przyznaje, że drukuje sporo innego rodzaju materiałów, a są to przede wszystkim dokumenty na użytek wewnętrzny i materiały szkoleniowe. Dla firm zlecających druk najważniejsze są: koszty (tak odpowiedziało ponad 60 proc. badanych firm), termin realizacji (40 proc. odpowiedzi) i jakość materiału (ponad 35 proc.). Ponad 75 proc. firm, które wzięły udział w ankiecie nadal wykorzystuje gadżety reklamowe – przede wszystkim długopisy, kalendarze i pendrive’y. Co ciekawe, jedynie około 27 proc. badanych firm posiada oddzielny budżet, który byłby przeznaczany na druk, a jego wysokość rzadko przekracza 500 000 złotych w skali roku.

„Badania rzucają ważne światło na obraz branży print w Polsce. Wyraźnie z nich widać, że dla firm liczy się jak najlepsze zagospodarowanie budżetu marketingowego, a drukarnie muszą dostarczać nie tylko dobrą cenę, ale też wysoką jakość, często „na wczoraj” .Ciekawe jest upewnienie się w świadomości, że jednak wciąż mamy dużo niższe budżety na print niż nasi zachodni sąsiedzi, jednak zawoalowane w budżecie marketingowym. Często nie ma jednej dedykowanej jednostki ds. tych wydatków, a co dopiero wszelkich działań wokół wydatków marketingowych jak optymalizacja, czy właśnie działania w kierunku wdrażania polityki CSR.” – dodaje Anna Przybylska, Managing Director Paperhat Poland.

Badania zostały zrealizowane przez Paperhat Poland z wykorzystaniem ankiety online. Firmy były pytane o druk, zarządzanie drukiem, odpowiedzialność społeczną i gadżety reklamowe. Pięćdziesiąt jeden firm udzieliło pełnych odpowiedzi, dodatkowo pojawiło się szesnaście odpowiedzi częściowych. W badaniu przy każdym pytaniu jest wyraźnie zaznaczona próba odpowiedzi. Projekt został zrealizowany we współpracy z: Brytyjsko Polską Izbą Handlową i patronami medialnymi: NowyMarketing.pl, OOH Magazine, Online Marketing Polska, PortalMedialny.pl, CSR.pl, SIGNS.pl,Polska Poligrafia,Świat Druku,Papierniczy Świat, Print Partner, Vidart, Świat Poligrafii Professional, Nowoczesna Firma, Scanner.com.pl.

Raport jest bezpłatny i można go pobrać stąd.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj