To pierwszy w Polsce tego typu dokument poświęcony płatnościom odroczonym, prezentujący postawy kupujących i motywacje sklepów. Z raportu wynika m.in., że 69 proc. badanych rezygnuje z zakupów, jeśli sklep online nie oferuje BNPL jako metody płatności, a klienci którzy choć raz skorzystali z takiej możliwości, chętnie odraczają transakcję również podczas kolejnej okazji (66 proc.).
Rozwiązania BNPL coraz popularniejsze
Płatności odroczone cieszą się ogromną popularnością na polskim rynku, a klienci którzy raz z nich skorzystali, wybierają tę formy opłaty za zamówienie niemal równie chętnie, co najpopularniejszy sposób finalizacji transakcji, czyli BLIK (65 proc. BNPL, a 71 proc. BLIK). Możliwość sprawdzenia produktu przed dokonaniem płatności (24 proc.), czy nieplanowane zakupy (21 proc.), to tylko niektóre z powodów korzystania z płatności odroczonych, wskazane przez badaną grupę. Dodatkowo ankietowani uważają, że BNPL to metoda płatności, która dobrze sprawdza się w przypadku droższych (37 proc.) oraz większych zakupów (35 proc.), jednocześnie pomagając im zarządzać miesięcznym budżetem (59 proc.).
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
BNPL wspiera rozwój polskiego e-commerce
Możliwość zwiększenia sprzedaży to główny czynnik, dla którego sprzedawcy decydują się na implementację BNPL w swoim e-sklepie (86 proc.). Ponad połowa przyznaje, że po wdrożeniu metody płatności odroczonych zauważyła większą liczbę transakcji na swojej stronie. Co więcej, dla osób korzystających z BNPL, opcja ta często staje się podstawową metodą płatności, przy czym najchętniej sięgają po nią młodsi klienci (¾ badanych w wieku 18-24 lata). Brak płatności odroczonych wśród dostępnych form zapłaty, sprawia, że 69 proc. badanych rezygnuje z zakupu w sklepie, który nie oferuje tej formy płatności.
Raport Płatności odroczone w Polsce 2023 stanowi cenne źródło wiedzy dla właścicieli sklepów internetowych, menedżerów płatności oraz e-commerce czy osób odpowiedzialnych za marketing w biznesach online. Zawarte w nim dane oraz analizy pokazują zarówno ogromny potencjał klientów korzystających z BNPL, jak również korzyści, jakie zyskują e-sklepy decydujące się na wdrożenie tego rozwiązania. Aż 42 proc. ankietowanych sklepów wskazało, że zaobserwowało znacznie wyższą średnią wartość koszyka zakupowego z BNPL, a 34 proc. z nich zauważyło większą liczbę klientów. To pokazuje, że to obowiązkowa lektura dla osób, które chcą nadążać za trendami w sprzedaży oraz zwiększać obroty w e-commerce – komentuje Piotr Szymczak, Chief Growth Officer PayPo.
Więcej informacji dotyczących m.in. kategorii produktów kupowanych z wykorzystaniem BNPL i strategii zakupowych konsumentów znajduje się w pełnej wersji raportu, dostępnej pod linkiem.