Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce

Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce
Agencja Semcore przeprowadziła audyt największych sklepów e-commerce na rynku polskim w celu przeanalizowania, w jaki sposób działają i osiągają one sukces. Wyniki badania prezentuje „Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce”.
O autorze
2 min czytania 2020-08-03

Pełną wersję raportu można pobrać tutaj >>

Rynek e-commerce w Polsce prężnie się rozwija, a okres pandemii koronawirusa istotnie przyczynił się do wzrostu tego rozwoju. Coraz więcej firm zakłada e-sklepy i przenosi częściowo bądź w całości sprzedaż do internetu. Jednak w jaki sposób osiągnąć sukces w mocno konkurencyjnej branży e-commerce? Co wpływa na pozycję sklepu? Aby znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych pytań, zespół agencji Semcore przez kilka tygodni analizował największe sklepy e-commerce działające na rynku polskim. Efektem tego jest powstały „Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce”, którego celem jest ukazanie, jak najwięksi gracze na polskim rynku e-commerce osiągnęli swoją pozycję i przedstawienie wniosków i wytycznych SEO, które warto wdrożyć we własnym e-sklepie.

– Mamy nadzieję, że wnioski, którymi się z Tobą dzielimy, okażą się wartościowe i inspirujące. SEO to nie przedmiot ścisły, a raczej działania oparte na ekonomii. Bazując na doświadczeniu i wiedzy własnej oraz, a może i przede wszystkim, czerpiąc od innych, mamy możliwość dokonania analizy mechanizmów odpowiedzialnych za e-commerce, przeprowadzenia syntezy posiadanych informacji oraz podjęcie próby predykcyjnej – zachęca do lektury raportu Marcin Stypuła, założyciel Semcore.

Na potrzeby raportu Semcore przeprowadził audyt i analizę kilku znanych sklepów e-commerce, które osiągnęły sukces w Polsce. W badaniu wyodrębnione i przeanalizowane takie sklepy jak x-kom, empik.com, DOZ.pl, eobuwie, oponeo, Zalando. Pod uwagę wzięto wiele wskaźników, w tym m.in. słowa kluczowe, link building, pozycje w wyszukiwarkach, kwestie techniczne, funkcjonalność strony, czy też content marketing. Semcore w ramach raportu wskazuje również zidentyfikowane w sklepach błędy, a także warte uwagi praktyki przez nie stosowane.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wynika z raportu, wśród analizowanych e-sklepów większość wykazuje wysoki wskaźnik DR, a najwyższy sklep empik.com.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast jeśli chodzi o wskaźnik UR, tu jest nieco gorzej i większość sklepów nie radzi sobie najlepiej. Najwyższym wynikiem cechuje się e-obuwie.

Jednym z najważniejszych aspektów sklepu internetowego jest jego funkcjonalność. Wśród przeanalizowanych sklepów największa funkcjonalnością charakteryzują się x-kom i oponeo.

Semcore podczas analizy sklepów podjął się także zidentyfikowania występujących w nich błędów. Do najczęstszych należą m.in.:

  • niepoprawna struktura nagłówków na stronie;
  • brak nagłówka H1 na stronie głównej;
  • zbyt długie meta description na stronie głównej;
  • brak linków kanonicznych;
  • brak atrybutu nofollow na linkach wychodzących z witryn umiejscowionych w stopce oraz częściowo w opisach;
  • brak atrybutu nofollow na linkach prowadzących do portali społecznościowych;

W ramach audytu twórcy raportu zwrócili również uwagę na dobre praktyki stosowane przez sklepy. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • stosowanie zasady czystości i przejrzystości w meta title i description;
  • budowa kategorii produktowych jako swoistych landing page’y;
  • krótkie meta tagi strony głównej;
  • wysoki poziom linkowania wewnętrznego ze strony głównej;
  • wizytówka w roli strony głównej;
  • opisy produktów (do 2 000 znaków) wzbogacone linkowaniem wewnętrznym;
  • wysokojakościowy content marketing w obrębie własnego bloga.

Pełną wersję raportu można pobrać tutaj >>

NowyMarketing jest patronem medialnym raportu.

 

Artykuł powstał we współpracy z Semcore.