TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce

Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce
Agencja Semcore przeprowadziła audyt największych sklepów e-commerce na rynku polskim w celu przeanalizowania, w jaki sposób działają i osiągają one sukces. Wyniki badania prezentuje „Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce”.
O autorze
2 min czytania 2020-08-03

Pełną wersję raportu można pobrać tutaj >>

Rynek e-commerce w Polsce prężnie się rozwija, a okres pandemii koronawirusa istotnie przyczynił się do wzrostu tego rozwoju. Coraz więcej firm zakłada e-sklepy i przenosi częściowo bądź w całości sprzedaż do internetu. Jednak w jaki sposób osiągnąć sukces w mocno konkurencyjnej branży e-commerce? Co wpływa na pozycję sklepu? Aby znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych pytań, zespół agencji Semcore przez kilka tygodni analizował największe sklepy e-commerce działające na rynku polskim. Efektem tego jest powstały „Raport SEO: Jak działają polscy liderzy e-commerce”, którego celem jest ukazanie, jak najwięksi gracze na polskim rynku e-commerce osiągnęli swoją pozycję i przedstawienie wniosków i wytycznych SEO, które warto wdrożyć we własnym e-sklepie.

– Mamy nadzieję, że wnioski, którymi się z Tobą dzielimy, okażą się wartościowe i inspirujące. SEO to nie przedmiot ścisły, a raczej działania oparte na ekonomii. Bazując na doświadczeniu i wiedzy własnej oraz, a może i przede wszystkim, czerpiąc od innych, mamy możliwość dokonania analizy mechanizmów odpowiedzialnych za e-commerce, przeprowadzenia syntezy posiadanych informacji oraz podjęcie próby predykcyjnej – zachęca do lektury raportu Marcin Stypuła, założyciel Semcore.

Na potrzeby raportu Semcore przeprowadził audyt i analizę kilku znanych sklepów e-commerce, które osiągnęły sukces w Polsce. W badaniu wyodrębnione i przeanalizowane takie sklepy jak x-kom, empik.com, DOZ.pl, eobuwie, oponeo, Zalando. Pod uwagę wzięto wiele wskaźników, w tym m.in. słowa kluczowe, link building, pozycje w wyszukiwarkach, kwestie techniczne, funkcjonalność strony, czy też content marketing. Semcore w ramach raportu wskazuje również zidentyfikowane w sklepach błędy, a także warte uwagi praktyki przez nie stosowane.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wynika z raportu, wśród analizowanych e-sklepów większość wykazuje wysoki wskaźnik DR, a najwyższy sklep empik.com.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast jeśli chodzi o wskaźnik UR, tu jest nieco gorzej i większość sklepów nie radzi sobie najlepiej. Najwyższym wynikiem cechuje się e-obuwie.

Jednym z najważniejszych aspektów sklepu internetowego jest jego funkcjonalność. Wśród przeanalizowanych sklepów największa funkcjonalnością charakteryzują się x-kom i oponeo.

Semcore podczas analizy sklepów podjął się także zidentyfikowania występujących w nich błędów. Do najczęstszych należą m.in.:

  • niepoprawna struktura nagłówków na stronie;
  • brak nagłówka H1 na stronie głównej;
  • zbyt długie meta description na stronie głównej;
  • brak linków kanonicznych;
  • brak atrybutu nofollow na linkach wychodzących z witryn umiejscowionych w stopce oraz częściowo w opisach;
  • brak atrybutu nofollow na linkach prowadzących do portali społecznościowych;

W ramach audytu twórcy raportu zwrócili również uwagę na dobre praktyki stosowane przez sklepy. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • stosowanie zasady czystości i przejrzystości w meta title i description;
  • budowa kategorii produktowych jako swoistych landing page’y;
  • krótkie meta tagi strony głównej;
  • wysoki poziom linkowania wewnętrznego ze strony głównej;
  • wizytówka w roli strony głównej;
  • opisy produktów (do 2 000 znaków) wzbogacone linkowaniem wewnętrznym;
  • wysokojakościowy content marketing w obrębie własnego bloga.

Pełną wersję raportu można pobrać tutaj >>

NowyMarketing jest patronem medialnym raportu.

 

Artykuł powstał we współpracy z Semcore.