6 marca, w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca start nowej, mobilnej sieci reklamowej. mobiu, bo o niej mowa, to najnowszy projekt agencji performance marketingu Cube Group S.A. Podczas konferencji mobiu oraz IRC zaprezentowały wyniki przeprowadzonego wspólnie badania „Multiscreening w Polsce”. Jak pokazuje raport, znaczenie i możliwości marektingowe smartphone’ów szybko rosną. Daje to marketerom zupełnie inne, skuteczne kanały komunikowania się z odbiorcami.
Wielu mówi, że 2013 rok będzie rokiem mobile. Liczba posiadaczy smartphone’ów oraz tabletów dynamicznie rośnie. Jak pokazują badania Interaktywnie.com „Polski Internet 2012 i prognoza na 2013”, rynek mobile może zwiększyć się do grudnia br. nawet dwukrotnie. 13,3 miliona to średnia z prognoz ekspertów odnoszących się do liczby smartphone’ów w Polsce do końca roku. Dla marketerów, działających w obszarze zarówno B2C, jak i B2B, wykorzystanie reklamy mobilnej daje większą skuteczność dotarcia z przekazem do potencjalnych klientów.
Zobacz również
– Uruchomienie nowej marki pod skrzydłami Cube Group S.A. jest odpowiedzią na silną potrzebę rynkową. Stale otrzymujemy zapytania od naszych partnerów, dotyczące możliwości reklamy mobilnej – mówi Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A. – Wybierając dostawcę takich usług trzeba jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Rekomenduję sprawdzić czy potencjalny partner opracowuje kompleksową strategię reklamy mobilnej, czy daje szerokie możliwości targetowania oraz stosuje sprawdzone technologie. Oferta mobiu została tak opracowana, by każdy biznes mógł znaleźć najlepszą dla siebie formułę współpracy – dodaje Andrzej Cudny.
Głównym założeniem mobiu jest kompleksowość. Sieć proponuje swoim klientom szerokie spojrzenie na kanał, jakim jest mobile. Następnie, po wnikliwej analizie biznesu partnera, rekomenduje wąskie, dedykowane rozwiązania. mobiu umożliwia rozliczanie się w modelach CPM i CPC. Akcje po kliknięciu mierzone są w sześciu różnych modelach, w tym Click 2 Call oraz Click 2 Download. Sieć ma w swojej ofercie m.in. różne sposoby targetowania reklamy (geograficznie, demograficznie, kontekstowo) oraz ponad kilkadziesiąt formatów reklamowych.
Podczas konferencji, zaproszona do współpracy przez mobiu agencja Interactive Research Center, zaprezentowała wyniki przeprowadzonego badania „Multiscreening w Polsce”. Multiscreening polega na jednoczesnym korzystaniu z minimum dwóch urządzeń spośród: TV, smartphone’a lub laptopa/komputera. Na zachodzie to zjawisko jest już bardzo popularne i często wykorzystywane marketingowo. Badanie przeprowadzono wśród polskich użytkowników internetu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wyniki badań pokazały, że Polacy pod względem skłonności do multiscreeningu, nieznacznie odbiegają od mieszkańców USA i Wielkiej Brytanii. Ponad 62% posiadaczy smartphone’ów używa ich podczas oglądania telewizji. Taka informacja może być bardzo istotna z punktu wiedzenia marketerów, którzy odpowiadają za komunikację brandów reklamowanych w TV, producentów filmowych oraz samych stacji telewizyjnych – mówi Albert Hupa, prezes Interactive Research Center.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z raportu mobiu i IRC wynika, że prawie 1/3 respondentów pracujących przy komputerze, jednocześnie używa smartphone’ów. To urządzenie jest również najczęstszym second screen’em w trakcie surfowania po internecie. Warto zaznaczyć, że użytkownicy second screen’u najczęściej korzystają z niego w celu: komunikowania się ze znajomymi lub do przeglądania serwisów społecznościowych. Badanie „Multiscreening w Polsce” wskazuje również konotacje pomiędzy terminem wyświetlania programu telewizyjnego, a częstotliwością poruszania jego tematu w sieci oraz opinie internautów na temat tego, co chcieliby robić na second screenie.